داغ دل

تازه های من

داغ دل

تازه های من

ویدئو پروژکتور

نصب و راه انداری و فروش ویژه انواع ویدئو پروژکتور

شرکت فنی مهندسی ایلیا دیتا با بهره گیری از کارشناسان مجرب در زمینه راه اندای سالن های نمایش و کنفرانس ،  خدمات نصب و راه اندازی و تعمیر ویدئو پروژکتور را بصورت گسترده ارائه داده و تلاش در کسب رضایت مشتریان عزیز داشته است.

ویدئو پروژکتور

فروش ویژه انواع ویدئو پروژکتور با قیمت های باور نکردنی

فروش ویژه انواع ویدئو پروژکتور با قیمت های باور نکردنی.فروش انواع ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی ، کلاس درس ، برد هوشمند ، پرده نمایش و پایه و تجهیزات جانبی پروژکتور با بهترین قیمت.انواع مدل ها را از ما بخواهید و قیمت ها را مقایسه کنید.

انجام خدمات پس از فروش ویدئو پروژکتور

شرکت فنی مهندسی ایلیا دیتا با چندین سال تجربه در زمینه تعمیر ویدئو پروژکتور و ارائه خدمات پس از فروش ، شما را برای خرید مناسب راهنمایی نموده تا حداکثر رضایت را از خرید خود داشته باشید.ارائه محصولات با گارانتی معتبر از امتیازات ما بوده و هیچ گاه قیمت را فدای کیفیت نکرده ایم.

ارائه راه کار های خرید به همراه  آموزش نصب انواع ویدئو پروژکتور

ما شما را راهنمایی می کنیم تا مناسب ترین محصول را خریداری کنید و از بابت هزینه ای که می کنید دلگرم باشید. ایلیا دیتا  برای نصب ویدئو پروژکتور شما را راهنمایی می کند تا از صرف هزینه های نصب و راه اندازی نیز خیالتان راحت باشد.

چرا ویدئو پروژکتور ؟

تصور کنید که می خواهید محتوای آموزشی و یا ارائه خود را روی یک مانیتور نمایش دهید.حتی بزرگترین تلویزیون های ساخته شده توانایی رقابت با یک ویدئو پروژکتور را ندارند.تصاویر تولید شده توسط این دستگاه می تواند در ابعاد بسیار بزرگ نمایش داده شود.از طرف دیگر دارا بودن انواع پورت ها و اتصالات وروی این قابلیت را به شما می دهد تا هر نوع دستگاه مانند رایانه ، دوربین فیلم برداری ، لپ تاپ ، را به آن وصل کنید و این دستگاه سیگنال ورودی شما را پردازش کرده و برای شما در ابعاد بسیار بزرگ نمایش دهد.امروزه کاربرد این دستگاه بسیار گسترش یافته و تقریبا در تمامی سالن های کنفرانس و همایش اتاق های دفاعیه و دانشگاه ها مدارسی که از فیلتر هوشمند سازی مدارس عبور کرده اند یک ویدئو پروژکتور وجود دارد.همین امر سبب شده تا سازندگان این دستگاه ها روی به نو آوری های جدید بیاورند تا بتوانند سهم بازار خود را از فروش این دستگاه از دست ندهند.

از جمله این نو آوری ها می توان به ظهور لامپ های لیزری در این دستگاه ها و امکان اتصال به شبکه کامپیوتری وایرلس را نام برد.لامپ های نسل قبل ویدئو پروژکتور دارای مصرف برق بالا و عمر پایین تری نسبت به ویدئو پروژکتور با لامپ لیزریبودند.همین امر سبب می شد تا دستگاه در زمان استفاده گرمای زیادی را از خود تولید کند و همچنین میزان زیادی از انرژی را به عنوان گرما هدر دهد.اما در تکنولوژی لیزری دو رنگ آبی و سبز از رنگ های اصلی ، توسط لیزر تولید شده و رنگ سوم که قرمز می باشد توسط LED تولید می شود که یک فناوری جدید و ترکیبی می باشد.

نکات مهم در انتخاب ویدئو پروژکتور

برای انتخاب ویدئو پروژکتور مناسب به چندین نکته باید توجه کنید تا انتظاراتی که از یک نمایشگر تصویر در ابعاد بزرگ دارید بر آورده شود.

اولین مورد مهم در انتخاب دستگاه مناسب میزان سایز تصویری است که برای نمایش مد نظر شماست.هر چه قدر اندازه کادر تصویر شما بزرگتر باشد نیاز به دستگاه با رزولوشن تصویر بیشتری دارید و در نتیجه مجبور به صرف هزینه های بیشتری هستید.

مورد دوم که بسیار مهم می باشد مساحت فضای مورد نظر جهت نصب .ویدئو پروژکتور می باشد.به عبارت دیگر چنانچه فضای شما دارای محدودیت طولی با محل نمایش تصویر باشد می بایست از ویدئو پروژکتور های نزدیک برد (short through) استفاده کنید که هزینه ی این دستگاه ها نیز بالاتر از نوه معمولی می باشد.

نکته مهم دیگر میزان نور فضای مد نظر جهت نصب پروژکتور می باشد.به این صورت که هر چقدر محیط نصب ویدئو پروژکتور تاریک تر باشد ، تصویر پروژکتور شفاف تر و روشن تر دیده می شود و در محیط هایی که امکان تاریک کردن محیط (با کشیدن پرده ها و یا خاموش کردن لامپ و …) وجود ندارد ویدئو پروژکتور های دارای میزان روشنایی (انسی لومن) کم کاربرد ندارند و نیاز به خرید ویدئو پروژکتور با قیمت بالاتر و انسی لومن بیشتر می باشد.

میزان عمر لامپ دستگاه نیز مورد بسیار مهم دیگر در انتخاب ویدئو پروژکتور می باشد.معمولا میزان عمر لامپ دستگاه از ۱۵۰۰ الی ۲۰۰۰ ساعت شروع می شود.این مساله را در نظر بگیرید که ارقام ذکر شده توسط سازندگان این دستگاه ، با توجه به استفاده از ان در حالت کم مصرف بیان می شود و طبیعتا هنگام استفاده از آن در حالت عادی ، میزان عمر لامپ ویدئو پروژکتور کاهش یافته و ممکن است تا ۲۰ در صد نسبت به میزان ذکر شده کاهش داشته باشد.

ورودی صدا:اکثر ویدئو پروژکتور ها دارای پورت ورودی استاندارد صدا می باشند.صدای ورودی از طریق بلندگوهی تعبیه شده در داخل دستگاه پخش می کردد.اگر شما نیاز به صدای بلند جهت پخش همزمان صدا و تصویر دارید ، بلند گوهای داخلی دستگاه ، کمی شما را نا امید خواهند کرد و باید به فکر استفاده از بلندگو های قوی تری باشید.

میزان زاویه KeyStone نیز عامل مهم دیگری به شمار می آید.چنانچه محل مورد نظر برای نصب ویدئو پروژکتور شما دارای ارتفاع زیادی است و دستگاه را روی سقف نصب می کنید ، میزان زاویه KeyStone بسیار مهم است.معمولا ویدئو پروژکتور ها حدود زوایه ۳۰ درجه را پشتیبانی می کنند.

میزان بودجه ای که برای خرید ویدئو پروژکتور می گذارید نیز بسیار مهم است.ممکن است تمام نیازهای شما ختم به یک دستگاه با مدل خاصی بشود که توانایی پرداخت آن را ندارید.در این صورت مجبورید از برخی نیاز های فرعی خود صرف نظر کنید و دستگاه ارزانتری را خریداری نمایید.

ملزومات نصب یک ویدئو پروژکتور

بسته به این که شما می خواهید از دیتا پروژکتور چگونه استفاده کنید نیاز به استفاده از ملزومات نصب متفاوتی دارید.برای مثال چنانچه بخواهید دستگاه را بصورت رومیزی استفاده کنید نیاز به یک کابل Power و یک کابل VGA دارید.جهت نمایش تصویر ویدئو پروژکتور نیز نیاز به پرده نمایش می باشد تا هم از انعکاس نور جلوگیری شود و هم تصاویر دارای زمینه سفید و مناسب باشند.ولی چنانچه بخواهید دستگاه را در محلی فیکس کنید احتیاج به یک پایه ویدئو پروژکتور یا  Ceiling Mount و همچنین کابل انتقال تصویر با متراژ بلند تری دارید.کابل پرکاربرد جهت نصب ویدئو پروژکتور VGA می باشد.اگر چه اکثر دستگاه های امروزی دارای پورت HDMI می باشند.پایه ویدئو پروژکتوراز سه قسمت تشکیل شده است.

قسمت نگهدارنده ویدئو پروژکتور که اصطلاحا به آن پایه خرچنگی می گویند ، قسمت تنظیم ارتفاع دستگاه که یک پایه مستطیل شکل است و قسمتی که به سقف یا دیوار پیچ می شود.در زیر می توانید تصاویر پایه Ceiling mount را ببینید.همچنین شما می توانید از استفاده از قسمت میانی که جهت تنظیم ارتفاع دستگاه استفاده می شود صرف نظر کرده و پایه خرچنگی را مسقیما به قسمتی که به سقف پیچ می شود اتصال دهید.

پایه ویدئو پروژکتور

برخی اصطلاحات رایج در مورد ویدئو پروژکتور و مشخصه های انواع پروژکتور

انسی لومن : میزان شدت روشنایی تصویر یک ویدئو پروژکتورهر چقدر این میزان بیشتر باشد نشان دهنده ی قدرتکند تر بودن لامپ دستگاه بوده که کارایی ان را بالاتر برده و قیمت آن نیز به طبع افزایش پیدا می کند.میزان لومن استاندارد برای یک کلاس درس ۲۵۰۰ و برای سالن های کنفرانس ۴۰۰۰ می باشد.

رزولوشن: تعداد پیکسل های نمایش داده شده توسط دستگاه ویدئو پروژکتور که هر چه بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت تصویر بیشتر آن می باشد.یک پیسل کوچکترین نقطه در یک تصویر می باشد و ویدئو پروژکتور ها رزولوشن های مختلفی را برای تصاویر پشتیبانی می کنند.یک رزولوشن بصورت دو عدد که در هم ضرب می شوند مشخص می شود که عدد اول نمایانگر تعداد پیکسل های طول تصویر و عدد دوم نمایانگر تعداد پیشکل های عرض تصویر میباشد.

کوتاه برد (short through):این نوع پروژکتور در فاصله ی کوتاهی از کادر نمایش نصب می شوند.در تصویر زیر انواع ویدئو پروژکتور به لحاظ فاصله ی نصب از پرده نمایش را می بینید.

انواع ویدئو پروژکتور

کنتراست:میزان تفکیک پذیری رنگ تصویر نمایش داده شده توسط ویدئو پروژکتور است و معمولا با دو عدد که با علامت : از هم جدا میشوند نمایش داده می شود.عدد اول همیشه ۱ بوده و عدد دوم توانایی تعداد ارنگ تولید شده بین دو رنگ سیاه و سفید را نشان می دهد.به عبارت دیگر فاصله بین کوتاه ترین نقطه و روشن ترین نقطه.

تکنولوژی ساخت: در دو نوع DLP و ۳LCD می باشد که DLP ها کنتراست رنگ بالاتر و ۳LCD ها دارای روشنایی تصویر بیشتر می باشند.

پورتهای دستگاه : انواع پورتهای ویدئو پروژکتور شامل  rj45(Lan),Rs 232,VGA,S-Video,USB,HDMI و …

KeyStone: هنگامی که دستگاه را در ارتفاع خاصی (مثلا سقف کلاس) پیچ می کنید به دلیل اختلاف زاویه پیش آمده تصویر شما دچار کشیدگی در اطراف کادر می شود و ممکن اشت تصویر بصورت ذوزنقه ای نمایش داده شود.برای اصلاح این مشکل دستگاه ها دارای خاصیت Key stone می باشند که می تواند بسته به نوع دستگاه از ۲۰ الی ۴۵ درجه کشیدگی در زوایای اطراف کادر نمایش را اصلاح کرد.

انواع ویدئو پروژکتور به لحاظ شکل ظاهری

نوع قابل حمل Portable که اندازه کوچکی دارد و می توان آن را همراه خود حمل کرد.این دستگاه ها دارای لومن بسیار کم بوده و ابعاد و وزن کمی دارند.از مهمترین مزایای آنها نیز می توان به امکان اتصال به گوشی های هوشمند اندرویدی و آی او اس (IOS) را نام برد.با داشتن این دستگاه همواره یک تلویزیون ۵۰ اینچ را در جیب خود دارید.کارایی دیگر این دستگاه نیز جهت اتصال به انواع کنسول های بازی می باشد.ارائه محتوا بصورت سیار و استفاده در مکان های فاقد ویدئو پروژکتور از محسنات نوع قابل حمل می باشد.

ویدئو پروژکتور قابل حمل

نزدیک برد که در بالا توضیحاتی در مورد آن دادیم.

سینمای خانگی دارای نور متوسط و رزولوشن بالاتر جهت نمایش تصاویر فیلم بصورت واضح می باشد.

ویدئو پروژکتور سینمای خانگی

فضای بزرگ یاLarge Venue مناسب برای سینما ها که دارای رزولوشن و لومن بسیار بالا می باشو و می تواند تصاویر را بسیار بزرگ و پر نور نمایش دهد.

ویدئو پروژکتور سینما

تعاملی یا interactive که دارای قلم مخصوص بوده که تصویر مورد نظر را لمسی می کند یا به عبارت دیگر کار موس را انجام می دهد و برای کلاس درس مناسب می باشد.

ویدئو پروژکتور تعاملی

انواع ویدئو به لحظ تکنولوژی ساخت

۱-DLP

۲- ۳LCD

نحوه کارکرد ویدئو پروژکتور های DLP

تکنولوژی DLP بطور اختصاصی توسط کمپانی texas instruments ابداع گردید.این کمپانی تولیداتی بسیار وسیع در زمینه طراحی و ساخت انواع پردازشگر دارد که از جمله آنها می توان به پردازشگر انواع گوشی های هوشمند اشاره کرد.

قلب یک DLP را تراشه مرکزی آن تشکیل داده که از طریق پردازش نور بصورت دیجیتال کار می کند.چیپ اصلی ویدئو پروژکتور های DLP دارای پنل های شیشه ای جهت عبور نور می باشد و داخل آن یک آینه دیجیتال وجود دارد.پس از عبور نور از فیلتر رنگ به چیپ DLP رسیده و این آینه های بسیار ریز میتوانند هنگامی که نور به آنها می رسد به عقب و جلو حرکت کنند.نتیجه این عمل این است که نور تابیده شده از فیلتر رنگ دستگاه ، بصورت یک پیکسل تکی بسمت لنز ویدئو پروژکتور هدایت می شود که بوسیله عدسی های لنز ، تصویر به نقاط دورتر تابیده می شود.Color Wheel یا چرخ رنگ وظیفه مشخص کردن رنگ پیکسل تابیده شده را دارد.ساختار color wheel به گونه ای است که دقیقا طبق تئوری رنگ ها ساخته شده است.مساله تئوری رنگ ها برای اولین بار توسط نیوتن کشف و ارائه شد.در زیر می توانید رنگ بندی یک color wheel را مشاهده کنید.

ویدئو پروژکتور

همانطور که مشاهده می کنید از سال ۱۷۷۶ تا کنون یک color wheel تغییراتی داشته که امروزه به تکامل رسیده است.

یک چرخ رنگ بین منبع اصلی نور که همان لامپ ویدئو پروژکتور است و چیپ DMD قرار دارد.پیکسل ایجاد شده پس از گذر از چرخ رنگ ، و ترکیب سه رنگ اصلی قرمز و سبز و آبی به ترکیب رنگ اصلی خود رسیده و نمایش داده می شود.

نحوه کارکرد ویدئو پروژکتور های۳LCD

در ویدئوی زیر می توانید نحوه کارکرد ویدئو پروژکتور ۳LCD را مشاهده کنید.

Video Player
00:00
01:14

همانطور که دیدید در تکنولوژی ۳LCD لامپ تصویر نور را روی چند آینه انعکاس داده و آن را به سه رنگ اصلی قرمز ، سبز و آبی تجزیه می کند.پس از عبور رنگ ها از یک منشور دارای ۳ پنل شیشه ای به هر ۳ رنگ اصلی ، جهت اجازه عبور هر پیکسل ، باز و بسته شده و رنگ های ایجاد شده توسط منشور دیگری پیوسته شده و روی صفحه نمایش ظاهر می گردند.

 نگهداری و تعمیر ویدئو پروژکتور

تعمیر ویدئو پروژکتور : تعمیرات تخصصی انواع ویدئو پروژکتور لامپ انواع ویدئو پروژکتور ملزومات و خدمات ویدئو پروژکتور

نگهداری و تعمیر ویدئو پروژکتور نیاز به ظرافت های بسیار دارد.در حمل ویدئو پروژکتور باید دقت داشته باشیم که کوچکترین ضربه ای به دستگاه وارد نشود.جهت سرویس و نگهداری دستگاه باید موارد را به یک کارشناس در این زمینه بسپارید و بدون داشتن تجربه اولیه هرگز اقدام به بازکردن دستگاه نکنید.

اغلب باز کردن دستگاه توسط افراد غیر مجرب باعث بهم ریختن تنظیمات کالر ویل و بهم ریختگی آینه های دستگاه می شود که هزینه های قابل توجهی را جهت تعمیر مجدد دستگاه می طلبد. تعمیر ویدئو پروژکتور خود را به افراد مجرب بسپارید.

تعمیر ویدئو پروژکتور

نکاتی در جهت استفاده از ویدئو پروژکتور

به هیچ وجه پس از پایان کار با ویدئو پروژکتور آن را از برق نکشید و با استفاده از کلید پاور دستگاه اقدام به خاموش کردن آن نموده و تا خاموش شدن فن ها دستگاه را از برق نکشید.اینکار شما آسیب جدی به دستگاه وارد می کند  دلیل این امر این است که زمانی که شما از دستگاه استفاده می کنید لامپ دستگاه  به شدت داغ شده است و نیاز دارد که ابتدا خنک شده و سپس دستگاه خاموش شود.در غیر اینصورت خطر سوختن لامپ دستگاه شما را تهدید می کند.

تعمیر ویدئو پروژکتور

هنگام جابجایی دستگاه نهایت مراقبت را داشته باشید تا آینه ها و لنز دستگاه آسیب نبینند.بدین منظور دستگاه را در بسته بندی دارای ضرب گیر مناسب قرار دهید و از هر گونه ضربه و فشار محفوظ نگه دارید.

به هیچ وجه دستگاه را مورد وزش باد دارای فشار (سشوار پمپ باد و بلوور و…) قرار ندهید

سرویس های سالانه و نیم سال را فراموش نکنید.زیرا اگر فن ها و لامپ دستگاه شما سرویس نشوند باعث آسیب سنسور فن و خود فن شده و در نهایت دستگاه بیش از حد داغ شده و آسیب می بیند.

اگر تصویر شما روی برد هوشمند منعکس می شود دقت داشته باشید که دستگاه به هیچ عنوان تکان نخورد و فیکس باشد تا کالیبره ابزار هوشمند شما بهم نریزد.

جهت تعمیر ویدئو پروژکتور هرگز شخصا اقدام به باز کزدن دستگاه ننمایید و این کار را به متخصص آن بسپارید.

 ایلیا دیتا ارائه دهنده انواع خدمات تعمیرات و سرویس انواع ویدئو پروژکتور ، تامین ملزومات نصب ، لامپ انواع ویدئو پروژکتور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.