داغ دل

تازه های من

داغ دل

تازه های من

آموزش شنا

بررسی قیمت پاور بانک
این روزها غیر ممکن است که به هر فروشگاه لوازم الکترونیک مراجعه کنید و نام پاور بانک به گوشتان نخورد.ممکن است با خود بگویید پاور بانک چیست ؟
در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی قیمت پاور بانک به نحوه کارکرد و همچنین مزایای این محصول بی نظیر بپردازیم.در آخر نیز امکان خرید اینترنتی این محصول را برای شما فراهم کرده ایم.
پاور بانک یا شارژر همراه در واقع دستگاهی است که توانایی ذخیره انرژی الکتریسیته را دارد و هنگام نیاز می توانیم از جریان خروجی تصفیه شده و یکنواخت این دستگاه استفاده کنیم.
شاید با خود بگویید که پاور بانک چطور این کار را انجام میدهد؟ در پایخ باید بگوییم انرژی الکتریکی وارد شده به این دستگاه در سلولهای لیتیومی آن ذخیره شده و توسط کیت هوشمند تعبیه شده در این دستگاه به پورت خروجی انتقال پیدا می کند.ولتاژ خروجی این دستگاه بصورت تصفیه شده در آمده و به ولتاژ استاندارد ۵ ولت و جریان ۱ آمپر روی پورت USB تبدیل می شود.
امروزه تمامی گوشی های هوشمند و یا تبلت ها و … قابلیت َشارژ از طریق پورت USB و با ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱ آمپر (دقیقا مشابه خروجی پاور بانک) را دارند.

قیمت پاور بانک به چه عواملی بستگی دارد؟
در خصوص قیمت پاور بانک مولفه های زیر بیشترین دخالت را دارند که ضمن نام بردن آنها به توضیح مختصر شان نیز می پردازیم.
• ظرفیت شارژ دهی
• برند سازنده
• کیفیت و نوع باطری
• مشخصات فنی دستگاه از قبیل تعداد و بازه ولتاژ پورتهای خروجی
• مدت زمان و نوع گارانتی

ظرفیت شارژ دهی:منظور از ظرفیت شارژ دهی میزان انرژی الکتریکی است که پاور بانک می تواند در خود ذخیره کند و برای شارژ ، از آن استفاده کرد و یکی از مهمترین عوامل دخیل در خرید پاور بانک می باشد.
یک گوشی هوشمند کوچک و ارزان قیمت دارای پردازشگر ضعیف می تواند با یک باطری ۱۵۰۰ میلی آمپری میزان انرژی مورد نیاز خود را تامین کند.این در حالی است که اگر این میزان باطری برای یک گوشی هوشمند سطح بالا و دارای پردازشگر قوی و صفحه نمایش بزرگ استفاده شود به زودی شارژ آن تمام شده و کاربر را نا امید می کند و گوشی های هوشمند سطح بالا دارای باطری های قوی تری هستند.
ظرفیت پاور بانک ها بطور تقریبی و بر اساس نمونه های موجود در بازار از ۱۶۰۰ میلی آمپر تا ۱۸۰۰۰ میلی آمپر متفاوت اند.
یک پاور بانک ۱۶۰۰ میلی آمپری تنها می تواند گوشی هوشمند شما را آن هم برای یک بار شارژ کند و این در حالی است که در مدل های ۱۸۰۰۰ میلی آمپری ضمن تولید ولتاژ های مختلف توسط پاور بانک می توانیم لپ تاپ خود را نیز توسط آن شارژ نماییم.فروش پاور بانک با ظرفیت بسیار بالای ۱۸۰۰۰ میلی آمپری حداقل ۵۰۰۰۰۰ تومان بوده و این دستگاه ها وزن بالا و حجم بزرگی دارند و براحتی قابل حمل و جابجایی نیستند.
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم ظرفیت یک پاور بانک تاثیر مستقیم در قیمت پاور بانک دارد.


برند سازنده: شاید این جمله به گوش شما رسیده باشد که فلان برند پول اسمش را می گیرد.همواره محصولات تولید شده توسط برند های معروف قیمت بالاتری دارند و در بیشتر موارد این محصولات کیفیت بالاتری نیز دارند.

کیفیت و نوع باطری : نوع باطری استفاده شده به همراه کیفیت آن نیز از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک به شمار می آید.باطری های نیکل قیمت ارزان تر و دوام کمتری نسبت به نوع لیتیومی دارند.
صرف اینکه بگوییم باطری لیتیوم است به این معنا نیست که همه باطری های لیتیومی کیفیت یکسانی دارند.نوع مواد به کار رفته در سلولهای آن و همچنین میزان در صد خالص بودن سلولهای لیتیومی باطری از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک می باشد.
مشخصات فنی برد دستگاه : مشخصات فنی برد دستگاه نیز شامل امکانات مختلف از قبیل دارا بودن IPS (قطع شارژ در صورت پر شدن باطری دستگاه) و یا Multi voltage بودن (دارا بودن چند خروجی با ولتاژ های مختلف) نیز از جمله قابلیت های کاربردی و مهم دخیل در قیمت پاور بانک هستند.
مدت زمان و نوع گارانتی : مدت زمان گارانتی و نوع گارانتی و شرکت گارانتی کننده محصول نیز از دیگر عوامل مهم در قیمت پاور بانک به حساب می آیند.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

دستیار ویژه و حرفه ای شما

خرید نایسر دایسر پلاس Nicer Dicer Plus

 

 

یا همان خردکن توژال ، دستیار ویژه و حرفه ای شما در آشپزخانه ، با نسخه حرفه ای تر خرد کن نایسر دایسر پلاس سیب زمینی خلال کنید ، رنده کنید و میوه و سبزیجات را به صورت دلخواه و خودکار برش دهید تا بتوانید سالاد مورد نظر خود را آماده کنید.

نایسر دایسر پلاس یا خردکن توژال دستیار حرفه ای شما در آشپزخانه خواهد بود!

نایسر دایسر پلاس با نام خردکن پلین و توژال نیز در ایران شناخته می شود

احتمالا تبلیغ تلویزیونی خردکن پلین (نایسر دایسر پلاس) را در شبکه های تلویزیونی مشاهده نموده اید ، حالا می توانید این خردکن چندکاره ی فوق حرفه ای را به صورت اینترنتی و با چند کلیک ساده سفارش دهید و پس از دریافت کالا درب منزل هزینه اش را به مامور شرکت پست بپردازید.

عرضه ی خردکن ۱۰۰% اورجینال خارجی در فروشگاه میزبان (رایانه گستر دایان)

خرد کردن میوه و سبزیجات با چاقو شاید برای مواردی که به حجم کمتری نیاز دارید مشکلی نداشته باشد اما وقتی با یک میهمانی مواجه هستید و یا خانواده پرجمعیتی دارید و یا می خواهید در زمان کوتاهی کارتان را به پیش ببرید چاقو و رنده های معمولی دیگر کارساز نخواهد بود ، به وسیله ای نیاز دارید که با سرعت هرچه بالاتر سیب زمینی ها را خلال کرده تا شما تنها نیاز به سرخ کردن آن ها داشته باشید ، هویج را سریعا رنده کرده بدون انکه آسیبی به دستان شما برسد و خیار را حلقه حلقه کرده تا تنها آن را در ظرف سالاد بریزید!

خردکن توژال همه چیز را خرد می کند ، خرد کن پلین با نام نایسر دایسر پلاس نیز شناخته می شود!

مدل خارجی و ۱۰۰% باکیفیت !

توژال کار خانم خانه را در آشپزخانه ساده ی ساده خواهد کرد!

 

اما نکته فقط سرعت عمل بخشیدن به کارها در آشپزخانه نیست! خردکن توژال یا نایسر دایسر اصل میوه و سبزیجات را به صورت زیبا و شکیل خرد می کند ، یعنی وقتی با این دستگاه سیب زمینی ها را خلال می کنید تمام خلالها به یک شکل هستند ، وقتی خیار یا کدو را حلقه حلقه می کنید ، این حلقه ها دارای یک قطر یکسان و مشابه همدیگر هستند ، با نایسر دایسر پلاس یک سالاده زیبا ، چشم نواز و خوشمزه را به سادگی آماده خواهید کرد!

 

نایسر دایسر پلاس یکی از پرفروش ترین لوازم آشپزخانه در سطح جهان می باشد

نسخه ی حرفه ای تر و بهینه تر خردکن نایسر دایسر می باشد

 

ویژگی های خرد کن پلین Nicer Dicer Plus :

نایسر دایسر پلاس نسخه حرفه ای تر و بهینه تر خرید نایسر دایسر می باشد
با این دستگاه خرد کن دستی می توانید میوه و سبزیجات را خلال کنید ، با تیغه ی رنده ای رنده کنید و یا به صورت اسلایس و حلقه ای آن ها را برش دهید
دستگاه دارای چند تیغه قابل نصب و جداکردن آسان می باشد ، چند تیغه خلال کن (در سایزهای گوناگون) ، تیغه تکه کردن بزرگ (برای میوه هایی مثل سیب و پرتقال) ، تیغه حلقه کننده و تیغه رنده
خردکن نایسر دایسر پلاس Nicer Dicer Plus هنگام خرد کردن میوه و سبزیجات را له نمی کند
نایسر دایسر پلاس دستان شما را از خطرات چاقو و دیگر وسایل خطرناک دور می کند ، شما تنها با درپوش مخصوص کارها را انجام می دهید حتی در حالتی که میوه یا سبزیجات را برش می دهید قرار بر این نیست که میوه را با دست گرفته و با تیغه حلقه حلقه کنید ، بلکه کافیست با دستانتان درپوش محافظ ریلی را به عقب و جلو حرکت دهید تا حلقه های مورد نظرتان آماده شود.
به سادگی هرچه تمام تر می توانید ظرف ها تیغه های خردکن را شست و شو دهید

نایسر دایسر پلاس برای آسان تر کردن کارهای آشپزخانه ، دستیار ویژه بانوی خانه کارها را سریع تر و آرایش غذا بر روی سفره را زیبا و شکیل تر خواهد کرد ، نایسر دایسر پلاس پیشنهاد ویژه فروشگاه اینترنتی میزبان است و مدل اورجینال آن با کارت گارنتی ۳ روزه تست توسط مشتری برای فروش عرضه می شود ، برای خرید اینترنتی خردکن نایسر دایسر روی دکمه خرید پستی کلیک نمایید.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

سیستم های دوربین مدار بسته

سیستم های دوربین مدار بسته یا CCTV
سیستم های سی سی تی وی همان سیستم دوربین مدا ر بسته است که امروز ه شاهد هستیم در مراکز مختلف دولیت و غیر دولتی در جهت کنترل بهتر محیط و بالابردن امنیت از این سیستم ها استفاده می کنند.از این سیستم ها با عناوین مختلف مانند تجهیزات مدار بسته ویدویی نیطز یاد می شود.مهمترین استفاده این سیستم ها انروزه در جهت بالا بردن امنیت برای مکان هایی همچون طلا فروشی ها و یا مغازه هایی که کالاهای گران قیمت دارند به کار برده می شوند و البته در امور ترافیکی نیز به کمک مجموعه پلیس امده و بر سر چهار راه ها نیز از دوربین های مدار بسته به عنوان سیستم های کنترل ترافیک استفاده می شود.
تا چندی پیش استفاده از سیستم های دوربین مدار بسته زیادددر منازل مشکونی وراج نیافته بود اما با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه باعث شده تا به سنسورهای مجهز شوند تا به محض حرکت در محیط اعلان خطر کرده و یا بعد از کوچکترین حرکت شی در محیط سیستم شروع به ظبط تصاویر نماید. و به ظنر میرسد با این امکانات جدید باید یواش یواش شاهد ان باشیم که منازل مشکونی نیز خود را چنین سیستم های امنیتی مجهز خواهند کرد.


اصول کاری در این سیستم ها به بیان شاده اینگونه است که تصویر محیط توسط دوربین ها گرفته شده و برای پخش به سمت مانیتور ارسال خواهد شد.تصاویر ارسالی چون فقط برای تعداد محدودی ارسال می شود از این رو به این سیتم ها مدار بسته اطلاق می گردد.
همچنین در مکان هایی که شاید کنترفل و نظارت به صورت مستقیم توسط انسان ممکن نباشد و خظراتی را به همراه داشته باشد معمولا از سیستم های مدار بسته در جهت کنترل استفاده می شودتجهیزاتی که معمولا در هر سیستم دوربین مدار بسته مورد استفاده قرار می گرد را می توان به شرح زیر نام برد :
۱-دوربین که برای ضبط تصاویر می باشد و در مدل های مختلف دید در شب و یا معولی مورد استفاده قرار می گیرد.
۲-کاور دوربین که به منظور محافظت از دوربین است.
۳-پایه دوربین که به منظور نگه داری دوربین و ثابت ماندن ان در محل مورد نظر است.
۴-مانیتور یا همان نمایش دهنده تصاویر ارسال شده از سمت دوربین
۵-سویچر یا همان انتخاب کننده
۶-کواد
۷-مالتی پلکسر یا ترکیب کننده
۹-کنترل کننده
۱۰-کارت کپچر یا همان کارت تصویر
۱۱-تقویت کننده رادیویی
۱۲-نظم دهنده ویدویی


در سیستم های مدار بسته بستگی به کیفیت مورد نیاز از انواع دوربین های مدار بسته به صورت سیاه و سفید و رنگی استفاده می شود.شما با توجه به خصوصیات فنی که نیاز دارید باید نسبت به انتخاب تجهیزات سیستم خود اقدام نموده و درخواست دهید.
تا قبل از این مرسوم بوده که از دوربین های سیاه و سفید یا همان انالوگ استفاده شود . اما اکگر به دنبال کیفیت بالاتری هستید وددوست دارید تا با بیشترین جزییات عملیانپت ضبط تصاویر صورت گیرد نیاز به دوربین های رنگی دارید.همچنین با توجه به شرایط جوی که ثقرار است دوربین در ان قرار گیرد و اینکه در محیط باز است و یا سر پوشیده می بایست به دنبال دوربین منطبق با ان شرایط باشید . اگر در فضای باز قرار است از سیتم دوربین مدار بسته استفاده نمایید حتما از مدل های ضد اب باید استفاده نمایید.

نوشته شده توسط سینا در 11:57 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

تولد و سابقه تاریخی بسکتبال

تولد و سابقه تاریخی بسکتبال:
در سالها پیش در کشور آرژانتین بازی ای وجود داشت به نام بانو.این بازی قدیمی در میان گله داران مرسوم بود و از بازی های سنتی به شمار می رفت.در این ورزش ۶ حلقه به توپی متصل بوده است که که هر تیم سوار بر اسب کوشش می کرده تا این توپ را به یکدیگر برسانند و در نهایت پس از طی زمین بازی آن را درون سبد بیندازند.
کاملا مشخص است که این بازی تا حد بسیار زیادی به آموزش بسکتبال امروزی شباهت داشته است.
اما بازی دیگری نیز وجود داشته که بیش از این به بازی بسکتبال شباهت داشته است.پوک تا پوک یا بوک تا بوک در بین ساکنان آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی طرفدار زیادی داشته است.در این میان اقوام مایا و تولک در ناحیه مکزیک فعلی از فعالان این ورزش بوده اند.
تولد ورزش بسکتبال:
آموزش بسکتبال در سال ۱۸۹۱ متولد شد.در آن زمان شخصی به نام جیمز تای اسمیت در دانشگاه ورزشی اسپرینگ فیلر در ایالت ماساچوست آمریکا مشغول به تدریس بود.در این زمان بود که رئیس دانشگاه از او در خواست کرد تا بازی ای بسازد تا دانشجویان بتوانند در در فصل سرما در سالن به بازی بپردازند.علت این امر این بود که می خواستند قوای جسمانی دانشجویان در مسابقاب فوتبال و بیس بال و هاکی و… تحلیل نرود.
دکتر اسمیت به پس از آنکه شرایط را بررسی کرد به این نتیجه رسید که بازی جدید باید چندین خصوصیت داشته باشد:

آموزش بسکتبال
۱-توپ در آن نقش داشته باشد
۲-گروهی و تیمی باشد تا هم نفرات بیشتری در آن شرکت کنند و هم روحیه تیمی کار کردن افزایش یابد
۳-اصل رقابت در آن باشد
۴-بر مهارت استوار باشد تا قابلیت این را داشته باشد که پس از مدتی مهارت افراد در آن افزایش یابد
۵-هیچ خشونتی در آن نباشد تا میزان آسیب دیدگی در آن به حداقل برسد
اما نام گذاری این ورزش را بعدها فردی به نام فرانک ماهان انجام داد.در زبان انگلیسی سبد را بسکت و توپ را بال می گویند.نام این رشته ورزشی را بسکتبال گذاشتند.
دکتر اسمیت میخواست ورزشی را ابداع کند که خشونت در آن جایی نداشته باشد بنابراین لازم بود قوانین آن را بسیار دقیق تعیین کند.او چهار قانون اساسی برای آموزش بسکتبال گذاشت:
۱-بازیکنان حق ندارند توپ را از همدیگر بربایند
۲-بازیکنی که صاحب توپ است نمی تواند با توپ بدود
۳-تنها بازیکنان بدون توپ اجازه دارند به هر طرفی بدوند
۴-بازیکنی که توپ را در اختیار دارد باید توپ را بهیاران خود پاس دهد و سعی کند توپ را به آنها برساند.

آموزش بسکتبال
تعریفی از بازی بسکتبال:
ورزش بسکتبال با دو تیم انجام می شود که افراد هر تیم پنج نفر است و هدف آنها عبور دادن توپ از حلقه حریف و جلوگیری از گل زدن تیم مقابل می باشد.
جالب است بدانید در اوایل بازی بسکتبال تعداد بازیکنان هر تیم ۱۱ نفر بوده است که پس از مدتی این تعداد به ۹ نفر و پس از آن نیز به ۷ نفر کاهش یافت.و در حال حاضر نیز تعداد بازیکنان هر تیم تنها ۵ نفر می باشد.
در حال حاضر هر چهار سال یکبار قوانین بسکتبال بررسی و مورد بازبینی قرار می گیرد تا از خشونت جلوگیری شود و همچنین به بازی سرعت بیشتری ببخشد.
زمین و اندازه آن:
زمین آموزش بسکتبال حتما باید مستطیل شکل باشد و سطح کف آن باید دارای جنس سفت و سختی باشد.همچنین حفظ فاصله موانع از زمین الزامی است (حداقل ۲ متر)
زمین بازی برای یک مسابقه رسمی باید ۲۸*۱۵ باشد(البته برخی زمین ها ۱۴*۲۶ می باشند)
سقف سالن بازی نباید کمتر از ۷ متر باشد
خطوط زمین باید به رنگ سفید باشند و پهنای آن حداقل باید ۵سانتیمتر باشد
تجهیزات و وسایل ورزشی در بسکتبال:
۱-تخته و حلقه
۲-توپ بسکتبال
اندازه های تخته و حلقه:
استاندارد ابعاد تخته ۱۲۰*۱۸۰ سانتیمتر می باشد
استاندارد ابعاد مستطیل وسط تخته ۴۵*۵۹ سانتیمتر می باشد
تخته تا حلقه باید ۱۵ سانتیمتر فاصله داشته باشد
قطر حلقه باید ۴۵ سانتیمتر باشد.به صورتی که اگر بخواهیم دو توپ سایز هفت را همزمان با هم داخل حلقه کنیم با کمی فشار امکانپذیر باشد.

آموزش بسکتبال
ارتفاع تور باید بین ۴۰ تا ۴۵ سانتی متر باشد
استاندارد ارتفاع حلقه ۳۰۵ سانتیمتر است
ارتفاع حلقه مینی آموزش بسکتبال ۲۶۰ سانتیمتر است
جنس و وزن توپ بسکتبال:
توپ بسکتبال به صورت کروی شکل است و جنس آن عمدتا چرم و رنگش نیز نارنجی است.البته گاهی آن را از لاستیک و یا مواد مصنوعی و صنعتی نیز می سازند.وزن توپ بسکتبال بین ۶۰۰ تا ۶۵۰ گرم است و محیط توپ سایز هفت حدودا ۷۸ سانتیمتر می باشد.

نوشته شده توسط سینا در 11:55 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

درباره شنا

درباره شنا:
در قرن نوزدهم در بریتانیای کبیر آموزش شنا جهت پرورش نجات غریق و همچنین ورزش غاز شد.در سال ۱۹۱۶ نیز ایالات متحده امریکا آموزش شنا را در برنامه صلیب سرخ قرار داد.البته برنامه ها و تمرینات شنا در جنگهای جهانی اول و دوم در پیشرفت آموزش شنا بی تاثیر نبوده است.در طی مرور زمان کم کم سازمانهایی جهت رشد مهارت شنا در کودکان نوجوانان پدیدار شدند.از طرفی مسابقات بین المللی نیز بهانه ای برای بهتر شدن امکانات شنا به وجود آورده بود.از جمله این امکانات استخرهای ۵۰ متری بودند.با تمامی اینا تنها در سال ۱۹۷۲ بود که ابزار و لوازم الکترونیکی وارد شنا و همچنین آموزش آن شد.
مشخصات استخر:
استخر مکانی است که برای شنا و شیرجه و واترپولو ساخته شده و اندازه ها و ابعاد آن متفاوت است.اما استخرهایی که صرفا جهت مسابقات رسمی از آنها استفاده میشود دارای مشخصات خاص و معینی هستند.به طوری که از سوی فدراسیون بین المللی شمای آماتور یا FINA به صورت زیر تعیین گردیده اند:
طول استخر ۵۰ و عرض آن ۲۱ متر
حداقل عمق ۱۸۰ سانتی متر
تعداد خطوط استخر ۸ عدد و عرض هر خط ۵/۲ متر می باشد
دمای استخر برای رکورد گیری باید بین ۲۲ تا ۲۴ درجه سانتی گراد باشد

آموزش شنا
لباس شنا:
یک شلوار کوتاه و چسبیده به بدن می باشد که وزن آن باید بسیار کم باشد.همچنین جنسش طوری باشد که آب را در خود نگه ندارد.قوانین بین المللی درباره شلوار آموزش شنا به این صورت است که رنگ آن باید تیره باشد و پارچه آن یک تکه باشد.
لباس شنا برای شناگران مسابقاتی از جنس پوست کوسه است تا کل بدن را بتواند بپوشاند.
انواع شنا:
آموزش شنا بستگی به نوع سبک آن دارد.شنا نیز مانند سایر ورزش ها سبک های خاص و منحصر به فرد خود را دارا می باشد.این سبک ها عبارتند از:
شنای استقامت:
در این سبک شناگر می بایست مسافتی طولانی را طی کند و میتواند در آن از انواع شناها استفاده کند.معمولا شنای استقامت در آبهای آزاد یعنی دریاها صورت می گیرد اما در استخر ها هم امکان تمرین شنای استقامت وجود دارد.
شنای زیر آبی:
این نوع شنا جهت نجات غریقی و یا یافتن چیزی در درون آب استفاده میشود.در این نوع شنا اکثرا از شنای پهلو یا شنای قورباغه استفاده می گردد.
شناهای کرال ،قورباغه و پروانه از مهمترین شناها هستند.در آموزش شنا نیز روی این سه نوع شنا بیش از بقیه بحث خواهد شد.
شیرجه:
شیرجه در شنا از قسمت های بسیار مهیج آن می باشد به طوری که خود به صورت رشته ای جدا درآمده است.شیرجه از تخته های فنری یا سکو از انواع شیرجه می باشند
واترپلو:
از بازی هایی است که در درون آب صورت میگیرد.و معمولا در درون استخر و میان دو تیم انجام میشود.در این بازی سعی بر این است که هر تیم با استفاده از مهارت شناگری بازیکنانش دروازه تیم مقابل را توسط توپ موجود در بازی باز کند و امتیاز بگیرد.

آموزش شنا
نجات غریق:
نجات غریقی عبارت است از کارهایی که در جهت نجات دادن جان افراد در حال غرق شدن صورت میگیرد.این اصول در کلاسهای خاص خودش آموزش داده میشود و آموزش شنا برای نجات دادن یک فرد در استخر یا آبهای زاد کافی نمی باشد.نحوه گرفتن غریق در آب و اجرای تنفس مصنوعی از جمله آموزش های لازم در این رشته است.
نحوه تنفس:
هر کس میتواند برای لحظاتی نفس خود را در سینه حبس کند.اما میزان آن بستگی به حجم قفسه سینه و آمادگی شش های و عوامل دیگر دارد.تنفس در آموزش شنا امری بسیار مهم است.اگر شما یکباره یک نفس عمیق بگیرید و درون آب بروید برای مدت کمی میتوانید آن را درون سینه نگه دارید و از آن استفاده کنید.بنابراین بهتر است ابتدا در خارج از آب چنین بار نفس عمیق بکشید تا بدنتان آماده پذیرش حجم بیشتری از اکسیژن بشود و سپس با یک نفس عمیق به زیر آب بروید.

آموزش شنا
در ابتدا ممکن است در اثر تنفس های پی در پی دچار سرگیجه خفیف شوید ولی این امری طبیعی است.زیرا سرگیجه شما در این حالت تنها به دلیل وجود اکسیژن زیاد در خون شماست و پس از چند ثانیه در زیر آب ماندن رفع میشود.
در تمرینات ابتدایی ممکن است نتوانید بیشتر از ۳۰ ثانیه زیر آب بمانید اما با تمرینات مکرر این مدت زمان به ۱ تا ۲دقیقه نیز خواهد رسید.

نوشته شده توسط سینا در 11:55 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

ورزش والیبال یک ورزش

ورزش والیبال یک ورزش یک ورزش دسته جمعی و یا تیمی است که تاریخچه و گذشته اش به صد و ده سال پیش باز می گردد.در حال حاضر می شود گفت که تقریبا همه کشورها در دنیا عضو فدراسیون جهانی والیبال می باشند.در سالهلی اخیر آموزش والیبال در کشورها شکلی مدرن به خود گرفته.در کشور ما نیز در سالهای اخیر آموزش والیبال به طور حرفه ای صورت گرفته و ایران جز بهترین تیم های والیبال دنیا شناخته شده است.
قوانین والیبال:
تعداد بازیکنان در هر تیم در کل ۱۲ نفر می باشد که ۶ نفر آنها همواره در زمین می باشند و شش نفر دیگر نیز بر روی نیمکت ذخیره می نشینند.
در بازی های رسم والیبال ۱۰ داور کادر داوران را تشکیل میدهند.وظایف آنها به این شکل ایست که :
یکی بالا ،یکی پایین ، یک ذخیره ، ۴داور خط ،یک داور خط ذخیره ، نویسنده و کمک نویسنده.
ابعاد زمین والیبال طول ۱۸ و عرض ۹ متر می باشد.
در صورت برخورد توپ با تور هیچ گونه خطایی رخ نداده و بازی ادامه پیدا خواهد کرد.

آموزش والیبال
توپ والیبال باید بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ گرم باشد.استاندارد آن ۲۶۰ است ولی گاهی ۱۰ گرم بیشتر و یا کمتر میشود که اشکال ندارد.رنگ توپ نیز طبق استاندارد فدراسیون جهانی والیبال ترکیبی از سفید و زرد و آبی است
در ابتدای بازی داور با استفاده از سکه توپ را به یک تیم و انتخاب زمین را به تیم دیگر میدهد.
استاندارد زمان بازی والیبال ۵ بازی یا گیم است که در ۴ ست اول بازی با امتیاز ۲۵ و در آخرین ست با کسب پانزدهمین امتیاز برای هر کدام از دو تیم به پایان خواهد رسید.در آموزش والیبال و یا بازی های مدرسه ای بازی نهایتا در ۳ گیم پایان می یابد.
هنگامی که یک تیم به امتیاز ۸ و ۱۶ برسد ، به هر دو تیم اجازه داده می شود که به مدت یک دقیقه استراحت کنند.این مدت استراحت به وقت استراحت فنی معروف است.علاوه بر وقت های استراحت فنی در امتیازات ۸ و ۱۶ هر تیم در هر گیم یا ست میتواند ۲ استراحت به مدت ۲۰ ثانیه را درخواست کند.
در صورتی که تیمی قصد تعویض بازیکنی را داشته باشد ، داور باید ابتدای خط سوم روبه روی تور بایستد و در آنجا بازیکن ورودی تابلوی تعویض را به بازیکن قدیمی بدهد.
تعداد تعویض در بازی آموزش والیبال محدودیت دارد.هر تیم میتواند تنها ۶ تعویض داشته باشد.تعویض هم به صورت رفت و برگشت می باشد یعنی در صورتی که بازیکن ۴ با بازیکن ۷ تعویض میشود ،در تعویض بعدی بازیکن ۷ باید به جای ۴ وارد زمین شود.

آموزش والیبال
شماره بندی لباس بازیکنان از شماره ۱ تا ۱۵ می باشد.
برای زدن سرویس بازیکن باید پس از سوت داور پشت خط عرضی قرار بگیرد و حتما باید توپ از دست بازیکن رها شود و سپس بازیکن به آن ضربه بزند.
عرض خطوط موجود در زمین پنج سانتیمتر می باشد.
در صورت اشتباه از سوی یک تیم به طوری که به گرفتن کارت زرد منجر شود ، یک امتیاز به تیم حریف داده میشود و در صورت داشتن نوبت سرویس ،نوبت از آن تیم سلب و به تیم مقابل داده می شود.
در صورتی که بازیکنی کارت قرمز دریافت کند ، تیمش یک امتیاز از دست خواهد داد علاوه بر آن بازیکن برای مدت یک ست اخراج شده و باید بر روی صندلی در پشت نیمکت ذخیره بنشیند.
در آموزش والیبال هیچ گاه نتیجه بازی مساوی نخواهد شد.در صورتی که هر تیم دو ست را برده باشد و در ست آخر هر دو ۱۴ امتیاز به دست بیاورند بازی تا جایی ادامه خواهد داشت که یکی از دو تیم اختلافش با تیم حریف به دو امتیاز برسد.

آموزش والیبال
لیبرو که گاهی به آن بازیکن آزاد نیز گفته میشود کسی است که اجازه زدن سرویس و آبشار را به هیچ وجه ندارد و وظیفه اش تنها جمع کردن و پاس دادن توپ می باشد.این بازیکن حتی رنگ لباسش هم با بقه متفاوت است و در هنگام تعویض حتی تعویضش در برگه داوران نوشته نمیشود.تعویض لیبرو به این صورت است که هنگامی که در منطقه ۵ باشد در حین چرخش بیرون میرود و با یکی از بازیکنان منطقه های ۶-۱ و یا ۵ تعویض میگردد.
طول تور والیبال ۵ متر و ۹۰ سانت است و عرض آن هم یک متر می باشد.ابعاد سوراخ های آن ۱*۱ است و تور می بایست از هر طرف ۲۵ سانتی متر خارج از زمین بازی باشد.

نوشته شده توسط سینا در 11:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

گرم کردن و سرد کردن بدن در کشتی

گرم کردن و سرد کردن بدن در کشتی:
معمولا بهترین سن برای یادگیری آموزش کشتی ،سنین نوجوانی است.در این دوره سنی بدن از انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار است زیرا هنوز چربی های اضافی در بدن شکل نگرفته اند.اما در نوجوانی نباید انتظار قدرت بدنی بالایی داشت زیرا عضلات هنوز به نقطه اوج قدرت خودشان نرسیده اند
کنترل بر حریف حفظ تعادل و انجام فنون و حرکات بیومکانیکی در کشتی اهمیت بسیاری دارد.و در صورت عدم انجام حرکت به طور علمی و استاندارد ، تنها انرژی ورزشکار تحلیل خواهد رفت.
به طور کلی کشتی متشکل از حرکات ایزوتونیک(متحرک و پویا) و حرکات ایزومتریک(پایدار و ایستا) می باشد.در نتیجه دو عامل انعطاف پذیری و قدرت از ثمرات این ورزش هستند
یک نوجوان و فرد تازه کار در حین اموزش کشتی کنترول و حفظ تعادل را طی مرور زمان به طور خودکار یاد خواهد گرفت
یکی از خصوصیات کشتی این است که به انسان کمک میکند از موقعیت خود در فضای اطراف درک خاصی پیدا کند.این خصلت در ورزش ژیمناستیک نیز وجود دارد.
در این ورزش سعی بر هل دادن ، کشیدن، به زمین انداختن و بلند کردن و چرخاندن حریف در زمان مناسب است.

آموزش کشتی
گرم کردن و همچنین سرد کرد بدن در این ورزش بسیار مهم است.در این مقاله ما قصد آموزش کشتی را نداریم اما بد نیست به نحوه گرم و سپس سرد کردن بدن در کشتی اشاراتی داشته باشیم
مباحث آماده کردن بدن و نیز بازگرداندن بدن به حلت اولیه که اصطلاحا به آن گرم کردن و سرد کردن بدن می گویند بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد.فرقی نمی کند شما کشتی کار آماتور باشید یا کشتی گیر حرفه ای.
گرم کردن بدن بستگی به نوع تمرینات و البته زمان مسابقه متفاوت است اما در اینجا به نکات عمومی در این زمینه اشاره میکنیم
گرم کردن:
برای گرم کردن بدن باید از حرکات آهسته و فعالیت های سبک پیش از تمرین اصلی یا حتی مسابقه استفاده کرد.هدف از انجام چنین حرکاتی آماده کردن بدن و عضلات و مفاصل می باشد.ضربان قلب در حین گرم کردن بدن باید بین ۹۰ تا ۱۲۰ ضربه در دقیقه باشد.و درجه حرارت بدن یک درجه سانتیگراد بالا برود.در مورد مدت گرم کردن باید گفت که بستگی به نوع حرکات و همچنین شدت آنها بستگی دارد.میانگین بین ۳ تا ۵ دقیقه کافی است تا عضلات آماده فعالیت مسابقاتی و یا تمرینی شوند.گرم کردن برای کشتی کیر بسیار خوب و مفید است ولی نباید در انجام آن زیاده روی کرد زیرا این عمل از نظر روانی کمی خسته کننده است
کشتی گیران اغلب به ترتیب زیر قدام به گرم کردن بدن می کنند:
۱-دوی نرم
۲-نرمش
۳-حرکات کششی
البته ورزش های سبک و تفننی نیازی به گرم کردن بدن ندارند

آموزش کشتی

برای آماتور ها ۵ دقیقه دوی نرم ، ۵ دقیقه نرمش ، ۵ دقیقه حرکات کششی جهت افزایش سطح دمای بدن ، آمادگی عضلات و مفاصل رباطها و افزایش دامنه حرکتی مفاصل و انعطاف پذیری عضلات کفایت می کند.اما برای ورزشکاران حرفه ای کمی متفاوت است به این ترتیب که ورزشکار حرفه ای می بایست :
۱۰ دقیقه دوی نرم ، ۱۰ دقیقه نرمش و ۱۰ دقیقه حرکات کششی انجام دهد.
گرم کردن بدن باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در هنگام شروع فعالیت به بدن آسیب وارد نشود
در گرم کردن نباید از حرکات و فعالیت های استقامتی و استقامتی استفاده کرد
در صورتی که پس از گرم کردن بدن هوا سرد باشد و یا بدن بی حرکت باشد، بدن باید برای شروع مجدد تمرینات دوباره گرم شود
سرد کردن بدن:
پس از انجام حرکات و فعالیت های سنگین در کشتی یا هر ورزش دیگری باید بدن به حالت اولیه خود بازگردد.به این منظور باید ۵ الی ۱۰ دقیقه نرمش در برنامه ورزشی گنجانده شود
به طور کلی دو نوع سرد کردن وجود دارد:۱- سرد کردن فعال ۲- سرد کردن غیر فعال.

آموزش کشتی
سرد کردن غیر فعال کمی شدید تر است و شامل دوی آرام و پیوسته می باشد.در ورزشهایی مانند دوی سرعت از سرد کردن فعال استفاده می کنیم.
سرد کردن غیر فعال برای ورزش هایی مانند آموزش کشتی ، پرتاب ها و …استفاده میشود.این نوع سرد کردن بیشتر شامل حرکت های نرمشی و درجا زدن می باشد.
هدف از سرد کردن غیر فعال تحریک و وادار کردن تلمبه عضلانی برای کمک کردن به دستگاه گردش خون می باشد.و این کار باعث میشود که بدن زودتر به وضعیت عادی خود باز گردد

نوشته شده توسط سینا در 11:54 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

فاکتورها و عوامل موثر در آمادگی جسمانی

فاکتورها و عوامل موثر در آمادگی جسمانی در ورزش تنیس روی میز:
۱-سرعت:
سرعت در پینگ پنگ مانند هر ورزش دیگری بسیار مهم است.برای بالا بردن سرعت در آموزش تنیس روی میز میتوان از طناب زدن و دویدن های کوتاه و مضاعف بهره جست.
از دیگر تمرینات برای بالا بردن سرعت میتوان به سایه زدن اشاره کرد.(منظور از سایه زدن ضربه زدن بدون توپ می باشد)این حرکت عضلات پا را تقویت می کند.و این عمل ممکن است با راکت و یا بدون آن صورت گیرد.سایه زدن تمرینی است که در آموزش پینگ پنگ نقش بسزایی دارد و تمامی بازیکنان حرفه آن را بدون نگرانی درباره توپ انجام میدهند.
۲-توان:
برای بالا بردن توان بدن از سایر ورزشهای کمک گرفت از جمله این ورزش ها میتوان به شنا روی زمین، دراز و نشست، ورزش های سوئدی و …نام برد.اکثر مردم نمیدانند که عضلات شکم و پا تا چه در در آموزش تنیس روی میز و حتی مسابقات سطح بالا تاثیر دارد.

آموزش تنیس روی میز
۳-انعطاف پذیری:
زمانی که شما در حالت آماده باش در پشت میز نیستید و یکباره توپ به سمت شما می آید ،شما نیازمند انعطاف پذیری هستید تا آن امتیاز را از دست ندهید.اما ضربه زدن به توپ نباید به قیمت آسیب رساندن به بدن شما تمام شود.بنابراین همیشه باید حرکات کششی را جز برنامه ورزشی خود قرار دهید.ایم حرکات بهترین راه برای گرم کردن بدن بازیکن در ورزش پینگ پنگ می باشد.
همنگامی که صحبت از ورزش به میان می آید اکثر مردم تنها فکر میکنند که باید به تقویت عضلات و تکنیک ها و همچنین قوانین آن ورزش بپردازند و آنها را تقویت کنند.اما همان اندازه که عواملی همچون تکنیک و تقویت عضلات مهم است ،آمادگی ذهن نیز مهم و تاثیر گذار است.
برای تقویت ذهن معمولا از بازی های ذهنی کمک میگیرند.این بازی ها به چهار قسمت تقسیم میشوند:
تاکتیکی ، تمرین تصویر سازی ذهنی ،سطح تحریک(برانگیختگی) ،علاقه و تمایل.
در مسابقات و رقابت ها بین دو مبتدی اختلاف میان آنها به وضعیت جسمانی ختم میشود ولی در مسابقات حرفه ای و سطح بالا عوامل ذهنی بیشتر تاثیر گذارند.
تمرین تصویر سازی:
این عامل همان تخیل است.مربیا و کسانی که مسئولیت آموزش پینگ پنگ را دارند همواره سعی میکنند این حالت را در کارآموزانش پدید بیاورد که بتوانند قبل از انجام یک رویداد آن را در ذهن تجسم کنند.مثلا برای یک بازیکن پینگ پنگ باید اینگونه باشد که بازیکن آبشار(تک)های کامل و پیاپی را در بازی تصور کند تا در هنگام اجرای آن برای انجامش آماده باشد.
سطح برانگیختگی یا تحریک:
یک بازیکن باید ذهن خود را قبل از بازی آماده کند یعنی ذهن خود را تحریک کند و آن را آماده نبرد سازد.در برخی موارد پیش آمده که تنیس باز بیش از حد تحریک شده که در این صورت عصبی خواهد بود و قادر نیست به خوبی بازی کند.در این حالت باید خونسردی خود راحفظ کند.

آموزش تنیس روی میز
گاهی هم بازیکنان به قدری خونسرد و آرام هستند که نمیتوانند عکس العمل مناسبی در برابر ضربه ها نشان دهند.قصد آن را دارند که محکم و با جسارت پشت میز قرار بگیرند ولی نمیتوانند.آنها باید ذهن خود را تحریک کنند.
تمرینات جسمانی:
همانطور که گفته شد گاهی برای نتیجه گرفتن در آموزش تنیس باید از ورزش های دیگر کمک گرفت.
یکی از این ورزش ها دو سرعت ۵۰ یارد است:
سریع بدوید و پس از انجام آن به صورت راه رفتن یا دویدن نیمه تند به عقب باز گردید.
طناب زدن سرعتی:
طناب باید هم قد خودتان باشد.۲۰ تا ۳۰ ثانیه به طناب زدن ادامه دهید.
راکت سنگین(قدرت):
به دور از میز بایستید و حرکات و ضربات را با یک راکت سنگین تمرین کنید.و تا جایی که میتوانید سایه بزنید.
ورزش های سبک(استقامت و قدرت):
شنا رفتن روی زمین ،دراز نشست و بالا و پایین آمدن از پله ورزش های سبک و استاندارد هستند.در صورتی که ورزش سبک و مفید خاصی به نظرتان می رسد آن را انجام دهید.

آموزش تنیس روی میز
تمرین با وزنه(قدرتی):
اکثر غریب به اتفاق بازیکنان حرفه ای معمولا یا دچرخه سواری می کنند و یا دوندگی می کنند و این امر در آموزش تنیس روی میزهمواره یک ضرورت بوده که بازیکن به تقویت عضلات پا و شکم خود توجه کند.
تمرینات تصویر سازی ذهنی:
ضربات مختلف را در ذهن تجسم کنید.
استراحت روحی:
اگر بیش از حد هیجان دارید بهتر است کمی استراحت کنید.ضربان قلب باید منظم باشد.در طول بازی نیز سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید.
اگر یک مربی بتواند نکات بالا را به خوبی پیاده کند ، بی شک در امر آموزش تنیس روی میز موفق خواهد بود.

دوربین مدار بسته

کمربند ها در تکواندو
در آموزش تکواندو هر رنگ کمربند یک معنی بخصوصی دارد.مثلا کمربند سفید به معنی پاکی می باشد و مجوز شروع به آموختن تکواندو است.کمربند زرد رنگ به این معنی است که کارآموز مانند جوانه ای در حال رشد و پرورش است.این اولین کمربندی می باشد که کارآموز توسط مهارت و توانایی خودش کسب می کند.پس از رنگ زرد در کمربند نو بت به رنگ سبز است و معنی آن این است که کارآموز یا هنرجو به مرحله ای رسیده است که قادر است از خود و دیگران دفاع کند.سبز در تکواندو نشانه دفاع است.رسیدن به رنگ آبی نشانگر این است که کارآموز یاد گرفته چگونه به آرامش برسد و بیگدار به آب نزند.پس از آرامش و به دست آوردن کمربند آبی نوبت به رنگ قرمز است و معنی آن این است که هنرجو آماده است تا در برابر بی عدالتی وجهل قیام کند.اما پس از طی تمامی این مراحل نوبت به کمربند مشکی میرسد.یک هنرجو پس از آنکه به کمربند مشکی دست پیدا میکند روحیه ای خاص و تهاجمی پیدا میکند و تازه در می یابد که تصوراتی که قبلا از آموزش تکواندوداشته است بسیار کوچک و بچگانه بوده است و خود را در دنیای ناشناخته ای می بیند.رنگ های کمربند در تکواندو از طبیعت گرفته شده اند به این صورت که با پیدایش شب و سیاهی فعالیت های بشر متوقف می شود و آدمی را به سکون وا می دارد.با پیدایش طلوع آفتاب که رنگ های آبی و زرد را شامل می شوند ،آرامشی برای انسان فراهم می گردد.رنگ آبی تیره نماد آرامش و همچنین فعالیت در راه پیروزی است.رنگ قرمز نیز نماد خشم و قیام و حمله بوده و فعالیت های دفاعی با رنگ سبز نشان داده می شود.

آموزش تکواندو
طول کمربند:
کمربند ها معمولا طولشان سه برابر کمر است.گرچه گاهی پیش آمده که در مسابقات رسمی برخی ورزشکاران کمربندهای بلندتری نسبت به حد معمول میپوشند.علت آن هم این است که زمانی که ورزشکار در استقرارهای پایین ،کمربند به زمین بخورد و حالت استقرار ورزشکار پایین تر از حد معمول نشان دهد.
ساختار کمربند:
استاندارد ابعاد کمربند آموزش تکواندو این است که معمولا عرض آن۵/۱ اینچ و طول آن ۱۰۰اینچ است.جنس کمربندهای سفید تا مشکی غالبا نخ است و لی در مورد خود کمربند مشکی جنس آن کمی متفاوت است و لایه ای از اتن روی آن است.کمربندها باید ۸کوک داشته باشند ولی کمربندهای ارزانتر کمی کم کیفیت تر هستند و دارای ۶ کوک می باشند وگاهی هم کمتر.اما کمربند مشکی از سایر کمربندها پهن تر است و علت آن هم این است که در آن ۱۰ تا ۱۲ کوک به کار رفته.
تفاوت میان کمربندهای معمولی و با کیفیت:
جنس کمربند های معمولی از آستری ساخته شده از نمد است که با دولایه نخ پوشانده شده است ،می باشد.اما کمربندهای درجه یک و اعلاء از نخ سنگین ساخته شده اند که با کتان و یا ساتن پوشانده شده اند.در این نوع کمر بند ها خبری از آستر نمدی نیست.

آموزش تکواندو
کمربند تکواندو را نباید شست.بهتر است اگر لکه ای روی آن به وجود آمده خودتان با دست آن را بشویید.کمربندهای خشک جذابیت و زیبایی بیشتری نسبت به نوع نرم آنها دارند اما برخی ترجیح می دهند از کمربندهای نرم استفاده کنند.البته اگر کمربندی خشک دارید و قصد دارید آن را نرم کنید بهتر است آن را مچاله کنید و به نوعی تحت فشار قرار دهید به طوری که به حالت اولیه خود باز نگردد.
کیوروگی:

آموزش تکواندو
این لغت یک لغت کره ای است و به بخش مبارزات تکواندو گفته می شود.آموزش تکواندو بدون وجود این بخش کامل نمی شود زیرا کیوروگی از جذابترین و پرکاربرد ترین قسمتهای تکواندو می باشد.تجهیزات و لوازم ایمنی در کیوروگی عبارت است از:کاپ ،ساق بند ،کلا و هوگو.این تجهیزات آسیبهای تکواندو را به حداقل ممکن رسانده اند.علت اینکه کودکان و نوجوانان بیشتر به این رشته علاقه نشان میدهند تا به رشته های دیگر همین کم بودن میزان آسیب دیدگی در این رشته است.در این رشته سعی بر آن بوده که بیشتر تکنیک هر ورزشکار تقویت شود و در آن خبری از خشونت جدی و حرکات و ضربات کشنده نیست.مبارزات تکواندو در سه راند دو دقیقه ای برگزار می شود و ورزشکاران باید در زمین مخصوصی که شیاپ چانگ نامیده می شود برای جدال آماده شوند.جمع ۵ داور قضاوت یک مسابقه آموزش تکواندو را بر عهده دارند.یک داور وسط و ۴ داور کناری .

نوشته شده توسط لیلا در 11:51 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

روش های آموزش زبان به کودکان

روش های آموزش زبان به کودکان
هنگامی که یک کودک متولد می شود بعضی ازوالدین قبل از آموزش هر مهارت دیگری به فرزند خود شروع به آموزش زبان انگلیسی یا هر زبان دوم دیگری به او می نمایند.بسیاری از پدر و مادرها قبل از آنکه کودک به درستی بتواند با زبان مادری خود تکلم کند آموزش زبان انگلیسی را آغاز می کنند.بسیاری از آنها از سن مناسب کودک برای آموختن زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم آگاهی ندارند.حتی برخی از پدر و مادرها هرکدام جداگانه با یک زبان خاص با فرزند خود صحبت می کنند.اما اینکه سن مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودک چه سنی است.فراگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی چه کمکی به رشد سایر مهارتهای کودک می کند و در نهایت آموزش زبان به کودکان چه محاسن و چه معایبی دارد موضوعاتی است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
برای شروع آموزش زبان به کودکان باید به این نکته توجه داشت که فرزند شما باید به زبان مادری خود تسلط کامل داشته باشد.زمانی که کودک شما نمی تواند بعضی از حروف را به درستی تلفظ کند یا حتی در برخی کلمات حروف را به جای هم تلفظ می کند برای آموزش زبان انگلیسی آماده نیست.به طور کلی زبان مادری پایه ی محکمی برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم محسوب می شود.کودکی که در آموختن زبان مادری مشکل داشته باشد نمی تواند در آموزش زبان انگلیسی موفق عمل کند.وقتی در سن نامناسب به آموزش زبان انگلیسی به کودک بپردازیم عملا آموزش زبان اول او را هم با مشکل مواجه خواهیم ساخت و از طرفی با دیرآموزی زبان دوم روبه رو خواهیم شد.

آموزش زبان انگلیسی
سن مناسب برای آموزش زبان انگلیسی به کودک چه سنی است؟
کودک شما هرچه زودتر با زبان انگلیسی آشنایی پیدا کند احتمال اینکه مهارتهای فراگیری زبان دوم را کسب کند بیشتر است.تحقیقات سن زبان آموزی را تا قبل از ۷ تا ۸ سال می داند.اگر کودک شما در این سنین شروع به آموزش زبان انگلیسی کند مهارت بیشتری در تکلم و لهجه مناسب خواهد داشت.هرچه سن فرزند شما بیشتر شود مثلا تا حدود ده سالگی به بعد احتمال آنکه کودک بتواند کاملا مشابه انگلیسی زبانان تکلم کند کمتر می شود.
همچنین تحقیقات نشان می دهند کودکانی که علاوه بر زبان مادری خود به زبان دیگری مانند زبان انگلیسی تکلم می کنند خلاقیت فکری بیشتری در هنگام حل مشکلات دارند.
در صورتی که شرایط آموزش زبان دوم فراهم باشد فرزند شما می تواند علاوه بر زبان مادری به زبان های دیگری مانند زبان انگلیسی نیز کاملا مسلط شود.

آموزش زبان انگلیسی باعث می شود فرزند شما بهتر بتواند با دیگران ارتباط برقرار کند.همچنین سبب می شود در انجام تکالیف مدرسه بهتر عمل کند و در کل در سایر فعالیت ها به صورت موفق ظاهر شود.
آموزش زبان به کودکان باعث می شود آنها به درک بهتری از فرهنگ کشور خود و همینطور فرهنگ زبانی که به آن تسلط می یابند برسند.همچنین در آینده کسانی که از کودکی تحت آموزش زبان انگلیسی قرار گرفته اند فرصت های شغلی بهتری در سطوح بین المللی خواهند داشت.

آموزش زبان
مطالعات نشان می دهند آموزش زبان انگلیسی یا به طور کلی آموزش زبان دوم وکسب مهارت و تسلط بر زبان های دیگر باعث می شود افراد کمتر دچار آلزایمر شوند.این افراد در کارهایشان دقیق تر عمل می کنند و برای یادگیری زبان دیگر هم به توانایی بیشتری می رسند.شما با آموزش زبان به کودکتان عملا توانایی و کارایی مغز او را افزایش می دهید.تحقیقات نشان می دهند کودکانی که تحت آموزش زبان دوم قرار گرفته اند در هنگام مشکلات با خلاقیت بیشتری آن را حل کنند.

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان
به طور کلی از سه روش پایه ای و اساسی برای آموزش زبان به کودکان استفاده می شود.با توجه به سن کودک و دیدگاه والدین یکی از این سه روش آموزش زبان به کار گرفته می شود.کودک در بعضی از روش ها سرعت بیشتری در یادگیری زبان دارد و در برخی دیگر آزادی عمل و انتخاب بیشتری دارد.
در یک روش شما می توانید کودک خود را در محیطی قرار دهید که با زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری که مد نظر دارید مکالمه می کنند.مانند مهدهای کودک دو زبانه که در آنها مربیان علاوه بر آنکه به آموزش زبان انگلیسی می پردازند با همین زبان با کودک صحبت می کنند و این کار باعث می شود کودک شما به اصطلاح در زبان انگلیسی یا زبان دوم غرق شود.به این روش غرقه سازی می گویند.در این روش آموزش زبان به گونه ای است که کودک علاوه بر آموزش زبان انگلیسی سایر دروس خود را هم به همین زبان آموزش می بیند.کودکانی که به این صورت تحت آموزش زبان قرار می گیرند از لحاظ یادگیری لهجه و تلفظ بسیار بهتر عمل می کنند.

زبان انگلیسی
در روش دیگر آموزش زبان انگلیسی مانند سایر مواد درسی از پایه ی ابتدایی شروع می شود.در ایران آموزش زبان انگلیسی از مقطع راهنمایی آغاز می شود.کودکانی که به این روش زبان انگلیسی را فرا میگیرند اندکی کمتر از روش قبلی موفق هستند.در این روش زبان انگلیسی به عنوان یک موضوع جدید به کودک معرفی می شود و فرزند شما در طول هفته سه تا پنج جلسه تحت آموزش زبان قرار می گیرد.آموزش زبان انگلیسی در دوران ابتدایی که کودکان اشتیاق بیشتری برای یادگیری دارند باعث می شود یادگیری آنها سریع تر شود.در این روش هرچقدر زمان بیشتری صرف آموزش زبان شود و کودک شما پشتکار بیشتری نشان دهد احتمال اینکه بتواند به خوبی زبان مادری زبان دوم را تکلم کند بیشتر است.
روش سوم آموزش زبان به کودکان روش اکتشاف نامیده شده است.این روش معمولا زمانی استفاده می شود که سن کودک شما کمی بالاتر می رود.در این روش کودک شما با فرهنگ زبانی که می خواهد به عنوان زبان دوم یاد بگیرد آشنا می شود.در واقع این شیوه بیشتر از آنکه آموزش زبان باشد به نوعی باعث تقویت شناخت فرزند شما می شود.پس از مراحل اولیه ساختارهای زبان به کودک آموزش داده می شود.اما نباید توقع داشته باشید کودکتان به خوبی دو روش قبلی به زبان دوم مسلط شود.این روش بیشتر مناسب والدینی می باشد که معتقدند نباید کودک را برای آموزش زبان تحت فشار قرار داد.اما این روش پیش زمینه مناسبی برای آموزش زبان در سالهای بعدی را به کودک شما ایجاد می کند.چرا که فرزند شما با شناخت فرهنگ آن زبان تحت آموزش قرار گرفته است.

نوشته شده توسط لیلا در 11:50 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

ساختار بدنی هر انسانی

ساختار بدنی هر انسانی با موارد متعدد متفاوت بوده و برخی افراد جسم قوی دارند یا برعکس نقاط ضعف داشته و عوامل مختلفی باعث آسیب دیدگی های بدنی شده . یکی از دلایل آسیب های جسمی کف پای صاف و بلند بودن یا کوتاه بودن قد و پرانتزی شکل بودن زانوها بوده و یک دلیل اصلی بد آماده کردن بدن برای ورزش بوده. برخی از مواردی که در پیشگیری و درمان محل آسیب دیده در حین آموزش کونگ فو بوده در زیر به آن ها اشاره شده:

درمان آسیب های حین آموزش کونگ فو
استراحت مناسب
اگر حین آموزش کونگ فو آسیب بدنی برای ورزشکار بوجود آمد باید فعالیت را متوقف و استراحت کرد تا بخش آسیب دیده ترمیم شده و با فعالیت مجدد دچار مشکل بیشتری نشود و قدرت بدنی را تضعیف نکند . چون حرکت و فعالیت بعد از آسیب دیدگی منجر به افزایش خون ریزی و تورم را افزایش داده مثلا در کوفتگی و منقبض شدن عضلات با راه رفتن خونریزی را زیادتر کرده .
برای اینکه عضو آسیب دیده حتی در حین استراحت جابجا نشود باید اتل گرفته شده تا مانع حرکت شود و کامل ثابت باشد.

آموزش کونگ فو

بکار بردن یخ در کاهش عضو آسیب دیده:
در حین آموزش کونگ فو که با کوفتگی بیشترین درصد آسیب را دارد و اگر با خونریزی و درد و تورم همراه بود از کمپرس یخ استفاده میشود تا گرفتگی عضلات را کاهش دهد و تورم را به حداقل برساند.
یک کیسه استفاده میشود که مقداری یخ خورد شده درون آن ریخته میشود و یک پارچه تمیز رون محل قرار داده و سپس کمپرس را گذاشته.
اگر یخ موجود نبود از آب سرد نیز میتوان برای کاهش آن استفاده شود .
طول مدت استفاده از کمپرس یخ با توجه به نوع آسیب دیدگی فرق کرده و تا ۲۰ دقیقه زمان در طی یک تا دو ساعت از شروع آسیب ادامه یاید و تا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بطور متداول تا تورم کاهش یابد.

پیشگیری از محل آسیب دیده با فشار
اگر محل آسیب دیده با باند محکم بسته شود از میزان خونریزی آن می کاهد و تورم را کمتر کرده که به این عمل بانداژ گویند و بعد از کمپرس یخ یا قبل از آن می توان انجام داد .
جنس بانداژها می تواند از پارچه های کشی و کتانی باشد.
بانداژ کردن نباید باعث درد شود و همینطور خونریزی را وقفه بخشد.

بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده
اگر در حین آموزش کونگ فو عضو آسیب پیدا کند با بالا نگه داشتن عضو آسیب دیده از خونریزی آن کاسته و جریان خون کمتر شده

کارهایی که باعث آسیب دیدگی بیشتر شده:
اگر عضو آسیب دیده را گرم کرده و از وسایل گرمایی استفاده شود.
اگر عضو آسیب دیده را ماساژ داده.
فعالیت مجدد و حرکت مجدد عضو آسیب دیده
استفاده از داروهای غیر استاندارد

آموزش کونگ فو

روش گذاشتن کمپرس یخ:
اگر عضو در حین آموزش کونگ فو آسیب دیده باید در ۲۴ ساعت اول کمپرس یخ روی آن گذاشته شود . به این صورت که در یک کیسه پلاستیکی یخ خرد شده ریخته و با یک پارچه روی پوست قرارداده و آنرا روی عضو قرار داده که باید فاصله زمانی آن ۲ ساعت انجام شود.

کمپرس گرم:
بعد از اینکه ۲۴ ساعت اتمام یافت میتوان هنوز کمپرس یخ استفاده شود و بنابه تشخیص پزشک از گرم کردن استفاده شود. یا میتوان آب داغ درون کیسه قرار داد و هر ۱۵ دقیقه یکبار این کار را ادامه داد و هر دوساعت وقفه داد ولی هیچوقت از کمپرس گرم در ۲۴ ساعت اول استفاده نکنید چون باعث افزایش تورم و خونریزی شده و آموزش کونگ فو را با وقفه زمانی بیشتری مواجه میکند.

کمپرس کردن با بانداژ کشی:
اگر در حین آموزش کونگ فو مفصل آسیب دید به حالت خوابیده قرار گرفته و مفصل را بالا نگه داشته تا تورم کم شود.
– در آسیب دیدگی های بیشتر احتیاج به جراحی بوده. اگر دچار پارگی رباطی شده باشد.
– در پیچ خوردگی های شدید حین آموزش کونگ فو از آتل استفاده شود و از باندهای نگه دارنده تا موقعی که تشخیص داده شود که عضو آسیب دیده کاملا ترمیم شده .
– از مسکن های آرامش دهنده و کاهنده درد مانند استامینوفن یا ایبوپروفن و یا ژلوفن با تجویز مصرف کنید.

آموزش کونگ فو
– استفاده از آسپرین موجب افزایش خونریزی شده
– وزنه و وسایل سنگین را برنداشته و تا دو روز حداکثر آموزش کونگ فو را به وقفه بیندازید.
– از فیزیوتراپی برای قدرت مجدد بدن استفاده میشود.

نوشته شده توسط لیلا در 11:50 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

میز مخصوص اموزش بیلیارد

میز مخصوص اموزش بیلیارد:
– میزی که در ان به بازی بیلیارد میپردازند با ۱۳۷/۱۵۵ سانتیمتر عرض و ۲۷۴/۲۳ سانتیمتر طول بوده و دارای یک لبه با جنس پلی استر و پشم دارد که معمولا به رنگ سبز بوده و آنرا پوشش داده .
– در گوشه های میز ۶ میسه وجود دارد که ۴ عدد ان در گوشه ها قرار گرفته و ۲تای آن در طرفین وسط میز قرار گرفته.
– و یک حاشیه ی پهنی اطراف میز وجود دارد تا بازیکنان در حین گچ بازی در اموزش بیلیارد لیوان های نوشیدنی خود را روی ان قرار دهند.

کاربرد حاشیه های کنار میز در آموزش بیلیارد:
– از حاشیه های کنار میز بیلیارد برای تراز کردن دست حین ضربه به توپ و تسلط بر میز کاربرد دارد.
– هرگز نباید در حین آموزش بیلیارد روی قسمت حاشیه ی میز نوشیدنی و مایعات قرار دهید زیرا با ریختن ان روی میز هزینه ی زیادی برای تعویض آن باید داده شود.

آموزش بیلیارد

Rack در اموزش بیلیارد :
یک شی ۳ گوشه بوده که برای مرتب کردن توپ ها حین بازی و اموزش بیلیارد استفاده میشود.
– تمام توپ ها را درون آن قرار داده و مرتب کرده
– دو طرف عقبی rack را گرفته و با جلو عقب کردنش توپ ها را برای اموزش بیلیارد مرتب میکنید.
– هیچ فضایی نباید بین توپ ها در ایتدای آموزش بیلیارد باقی بماند و باید با برداشتن Rack توپ ها بهمدیگر بچسبند.
– یک توپ به عنوان توپ راس با نقطه ی انتهایی میز بیلیارد تنظیم میشود.

گچ در آموزش بیلیارد:
وسیله ای که در طول بازی و آموزش بیلیارد به نوک چوب کائوچوئی مالیده میشود و در حین ضربه زدن به توپ ایجاد چسبیدگی کرده تا بهتر ضربه به توپ زده شود.

آموزش بیلیارد

نحوه ایستادن در آموزش بیلیارد:
یکی از موارد مهم و ضروری که باید در حین اموزش بیلیارد ان را توجه داشت نحوه ی قرار گرفتن پای عقبی بوده:
– بازیکنانی که راست دست هستند پای راست را به عقب برده
– بازیکنانی که چپ دست هستند پای چپ را به عقب برده
– برای ایستادن و گرفتن چوب بیلیارد اگر پاها به میز خیلی نزدیک باشند نمیتوانید چوب را به راحتی در حین اموزش بیلیارد حرکت دهید و عضلات گرفته میشود و نمیتوانید ضربه مناسبی را وارد کنید
– اگر پاها خیلی از میز فاصله داشته باشند بدن باید به جلو خم شود و در وضعیت نافرم قرار میگیرد و حرکت دادن چوب محدود شده

نحوه ی ایستادن صحیح برای آموزش بیلیارد :
۱)دقیقا پشت توپی که میخواهید به ان ضربه بزنید قرار بگیرید.
۲) انگشت پای عقبی را با شار و توپی که هدف مورد ضربه است در یک راستا قرار داده
۳) چوب را در حین آموزش بیلیارد با دست عقبی بگیرید
۴) دست دیگرتان در حین آموزش بیلیارد آویزان و آزاد باشد.
۵) نوک چوب بیلیارد را در فاصله ی ۱ اینچی شار قرار دهید
۶) پاشنه ی پای عقبی را در حین آموزش بیلیارد باید به سمت داخل بدن چرخیده شود
۷) پای جلویی را در حالت راحت قرار داده و بدون فشار باشد.
۸)پای عقبی را خیلی کم خم کرده
۹) از ناحیه ی کمر خم شوید
۱۰) و پای عقبی خود را با زاویه ی کم تنظیم کرده

آموزش بیلیارد

قرار گرفتن سر در حین اموزش بیلیارد:
– برای دیدن ضربه روی میز باید سر خود را طوری تنظیم کنید که چانه بالای چوب بیلیارد قرار گرفته و چوب چانه و بازو ضربه زننده باید در خط پشت ضربه قرار گیرند. که این حالت قرار گرفتن سر در بین افراد و زنان و مردان فرق داشته.

نحوه ی قرار گرفتن ران در حین آموزش بیلیارد:
برخی اوقات باید حالت ایستادن را در ضربه زدن تغییر دهید و یک ران را پشت بدن کشیده یا اینکه آن را روی میز قرار دهید و این بستگی به نوع بدن و اندام در افراد دارد که به چه صورتی میتوانند کشش بدنی داشته باشند.

حرکت دست در آموزش بیلیارد:
برای ضربه زدن دست به توپ با استفاده از پوب بیلیارد یک حرکت یکنواخت و یکپارچه باید باشد و آرنج را پایین آورده تا چوب بقیه ی ضربه را پیش ببرد و خود از حرکت بماند . هیچ قاعده ی خاصی برای ضربه زدن وجود ندارد ولی حساس ترین قسمتی که از چوب گرفته میشود بستگی داشته که طول حرکت را تعیین کرده و با گرفتن صحیح چوب برای ضربه زدن به توپ راحت تر بوده .

نوشته شده توسط لیلا در 11:49 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

مجبورید مسیری طولانی را رانندگی کنید

فروش پاور بانک با قیمت مناسب و ضمانت

 
امروزه پاور بانک به عنوان محصولی پر کاربرد در حال فراگیر شدن است و با توجه به گسترش استفاده از انواع ابزار های هوشمند نظیر تبلت ، موزیک پلیر و موبایل (گجت)مشکل تمام شدن شارژ باطری همواره همراه این ابزار ها می باشد.این مساله زمانی که شما به پریز برق دسترسی نداشته باشید حاد تر می شود.تصور کنید شما با اتومبیل خود در حال مسافرت هستید و مجبورید مسیری طولانی را رانندگی کنید و در همین حال شارژ گوشی شما تمام می شود.چاره چیست ؟ با ظهور باطری های خارجی وفروش پاور بانک ها این مشکل به راحتی حل شده است.
شاید با خود بگویید پاور بانک چیست و آیا خرید پاور بانک لازم است؟]


شما توسط پاور بانک منبع انرژی مورد نیاز برای شارژ گوشی تان را همیشه به همراه خود دارید.این دستگاه بسیار کوچک و سبک بوده و به راحتی قابل حمل می باشد.
نحوه کار این دستگاه به این شکل است که شما پاور بانک را حدود دو ساعت شارژ می کنید و هر زمان که به برق دسترسی نداشتید و گجت شما (موبایل و تبلت و …) نیاز به شارژ داشت.
 فروش پاور بانک با کیفیت و کسب رضایت مشتری هدف اصلی سامان خرید
کسب جوایز متعدد و انتخاب به عنوان کالای نمونه باعث شد تا فروش پاور بانک سیر صعودی خود را طی کند و به عنوان محصولی محبوب در بین مردم شناخته شود.
استفاده آسان در کنار کارآیی و کارآمدی بالا باعث شده تا برند های معتبر نیز به ارائه پاور بانک بپردازند و از همین رو امروزه طیف وسیعی از پاور بانک با برند و مشخصات فنی مختلف در بازار موجود می باشد.
با فراگیر شدن این محصول فروشندگان متعدد اقدام به فروش پاور بانک کرده اند و در همین راستا اکثر فروشندگان ابزارهای هوشمند نظیر موبایل و تبلت و موزیک پلیر و… اقدام به فروش پاور بانک کرده اند. قیمت پاور بانک بسته به نوع و ظرفیت آن بسیار متنوع است.
عده ای هم اقدام به سو استفاده کرده و محصولات با کیفیت پایین را روانه بازار کرده و اقدام به فروش پاور بانک می کنند.
هنگام خرید پاور بانک به ضمانت کالا و میزان ظرفیت باطری آن دقت داشته باشید تا از خرید خود پشیمان نشوید.


ظرفیت پاور بانک با واحد میلی آمپر سنجیده می شود و نمایانگر میزان جریانی است که توسط پاور بانک و در یک ساعت می توان به عنوان خروجی از آن استفاده کرد که در ادامه به آن می پردازیم.
ظرفیت و برند مهمترین عامل های فروش پاور بانک
یک تبلت با نمایشگر بزرگ حداقل دارای باطری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر می باشد.اگر از یک پاور بانک ۲۲۰۰ میلی آمپری برای شارژ آن استفاده کنید مشخص است که نمی تواند باطری تبلت شما را به طور کامل شارژ کند و شما را نا امید می کند.این در حالی است که همین پاور بانک برای دو بار شارژ کامل یک گوشی هوشمند ساده کافیست.
اکثر پاور بانک ها دارای خروجی با ولتاژ ۵ ولت و جریان ۱۰۰۰ میلی آمپر می باشند.ولی پاور بانک هایی نیز وجود دارند که می توانند ولتاژ های مختلف را نیز پشتیبانی کنند.اگر می خواهید از پاور بانک برای شارژ گوشی هوشمند خود استفاده کنید همان نوع ۵ ولتی با جریان ۱ آمپر (معادل ۱۰۰۰ میلی آمپر) برای شما کفایت می کند.پس در نظر داشته باشید تا خرید پاور بانک را بر اساس جریان و ولتاژ مورد نیاز خود انجام دهید.

نوشته شده توسط لیلا در 11:21 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

بهترین هدبه برای همسران شما

بهترین هدبه برای همسران شما  با نایسر دایسر

 

نایسر دایسر پلاس دستگاهی چند کاربرده می باشد که کار در آشپزخانه را راحت و لذت بخش میکند .

با نایسر دایسر اصل شما قادر خواهید بود گوجه فرنگی ، پیاز و خیار را برای سالاد فصل و سیب زمینی را برای پختن در یک زمان اندک و بسیار اسان خرد کنید .

شما می توانید با استفاده از تیغه های برنده نایسر دایسر پلاس در یک ثانیه چند برش را با هم داشته باشید .
نایسر دایسر پلاس

خردکن نایسر دایسر پلاس دو ویژگی مثبت عالی دارد:

۱- دارای ظرف خردکن می باشد که جنس آن از پلی کربنیک می باشد که ضد خش ، لکه و ضربه می باشد.

۲- تمیز کردن راحت آن از ویژگی های این ظرف می باشد . میتونید اون رو به راحتی آبکشی کنید و یا کل ظرف رو در ماشین ظرفشویی قرار بدید .

 

خصوصیات منحصر به فرد خردکن نایسر دایسر پلاس اصل :

• شستشوی بسیار راحت

• دارای ظرف های پر کاربرد

• خرد کردن و تکه کردن فقط با انجام یک حرکت ساده

• خرد شدن میوه و سبزیجات بدون له شدن
نایسر دایسر پلاس

آیا دستگاه خردکن نایسر دایسر پلاس واقعا مورد نیاز آشپزخانه شماست ؟

با اطمینان میتوان گفت خرید نایسر دایسر اصل واقعا یک خردکن منحصر به فرد و کوچک است و برای هر آشپزخانه حداقل یکی مورد نیاز است .

یک نمونه کاملا عینی این است که ما هر روز برای آشپزی احتیاج به خرد کردن بخشی از مواد آشپزی را داریم . آیا نیاز نیست که این مواد به یک اندازه یکسان و تمیز خرد شوند؟

آیا احتیاج نداریم این کار با سرعت بیشتری انجام شود؟

آیا احتیاج نداریم دستانمان از تماس با چقوها در امان باشد ؟ و پوست دستمان در طول زمان دچار شکاف های متعدد نشود ؟

کافیه کمی توجه کنید با خردکن نایسر دایسر پلاس اصلی شما هم میتونید به راحتی سالاد میوه تهیه کنید . متاسفانه در کشور ما استفاده از سالاد میوه خیلی مرسوم نیست شاید به این دلیل باشد که درست کردن آن پر دردسر است .

ولی با خردکن نایسر دایسر پلاس اصل به سادگی می توانید میوه ها را در ابعاد یک دست خرد کنید و نهایتا در ۵ دقیقه یک سالاد میوه خوش رنگ داشته باشید تا همه اعضا خانواده از خوردن آن لذت ببرند و کودکان که اغلب از میوه خوردن به علت دردسر پوست کندن آنها صرف نظر میکنند ، به راحتی نوش جان کنند و دیگر بهانه ای نداشته باشند .

 

خردکن نایسر دایسر پلاس اصل آلمانی تیغه اره ای ضد زنگ + دارای ۶ ماه گارانتی

فرق خرد کن نایسر دایسر پلاس آلمانی با چینی از لحاظ قیمت و کیفیت ، دستگاه آلمانی نسبت به نمونه چینی گران تر و با کیفیت بهتر می باشد.

روش تشخیص نایسر دایسر پلاس آلمانی از نمونه چینی :

در نایسر دایسر آلمانی کلمه و نشانی GERMANY بر روی قوطی و رنده حک شده است در حالی که نایسر دایسر چینی بدون چنین نام و نشانی است .

فروشگاه ما به علت واردات بدون واسطه این محصول را با قیمتی منصفانه تر و بهتر از سایر فروشگاه های اینترنتی به شما عزیزان عرضه میکند . پس فریب قیمت های مختلف در اینترنت را نخورید و با مناسبترین قیمت و بدون هیچ واسطه ای از فروشگاه نایسر دایسر پلاس این محصول را برای خودتان تهیه کنید .

نوشته شده توسط لیلا در 11:21 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

به منظور بالا رفتن امنیت

این روزها به منظور بالا رفتن امنیت محیط های مختلف از سیستم های دوربین مدار بسته استفاده می کنند . این دوربین ها در انواع مختلفی به بازار عرضه شده اند که هر کدام دارای کیفیت ها و مدل خهای مختلف هستند .شما بر اساس میزان نیازها و خواسته های خود می توانید از انواع انالوگ و دیجیتال ان در محیط مورد نظرتان استفاده نمایید.ذر زیر نیز مقاله ای را اماده کردیم و در سایت گذاشته ایم که در باره این موضوع اطلاعات مفید و جالبی را در اختسیار شما می گذارد:

دوربین مدار بسته شبکه و انالوگ دو نوع متفاوت از سیستم های مداربسته هستند که تفاوت های آنها معمولا برای مشتریان پیچیده است. در این مطلب به تفاوت های این دو سیستم و موارد کاربرد هر یک اشاره می کنیم.
سیستم مداربسته انالوگ

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)
نوع بسیار رایج از دوربین های مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته ساده و ارزان برای کاربری های غیر حرفه است. در سیستم مداربسته انالوگ، سیگنال های تصویر دوربین های مداربسته به صورت انالوگ انتقال پیدا میکنند.
سیستم مداربسته شبکه

(برای اطلاعات مشروح این مقاله را بخوانید)
نوع حرفه ای تر از سیستم مداربسته است. این سیستم به صورت مختصر یک سیستم مداربسته با کیفیت و پرهزینه است. در سیستم مداربسته شبکه، اطلاعات تصویر از طریق پروتکل های شبکه انتقال پیدا میکنند.
مقایسه

قیمت: معمولا اولین تفاوتی که مشتریان متوجه آن خواهند شد تفاوت قیمت بسیار زیاد این دو سیستم است. دوربین های مداربسته شبکه معمولا بین دو تا سه برابر قیمت یک دوربین انالوگ را دارند. این بالاتر بودن قیمت اصلی ترین دلیل رواج سیستم های مداربسته انالوگ است.
کیفیت تصویر: دومین تفاوت مهم دو سیستم انالوگ و شبکه کیفیت تصویر دوربین های انهاست. از نظر کیفیت تصویر سیستم مداربسته انالوگ دارای محدودیت بسیار زیادی است. در دوربین های مداربسته انالوگ امکان دریافت و ضبط تصاویر با روزولشن بیش از حدود ۰٫۵ مگا پیکسل وجود ندارد. این بدین معناست که شما هرگز نمیتوانید در یک سیستم انالوگ کیفیت در حد مگا پیکسل داشته باشید. مقابل در دوربین مدار بسته تحت شبکه کیفیت تصویر هیچ محدودیت تصویری ندارد و دوربین های تا ۵مگا پیکسل به راحتی در دسترس هستند.


سادگی: سومین تفاوت دو سیستم انالوگ و شبکه است. در مقایسه با سیستم شبکه، سیستم انالوگ به مراتب در نصب و عیب یابی ساده تر است. این سادگی سبب شده مجریان سیستم های حفاظتی تمایل زیادی به استفاده از دوربین های انالوگ داشته باشند.
انعطاف پذیری: انعطاف پذیری به معنای امکان تغییر سیستم مداربسته پس از اجرای آن است. از این نظر سیستم های شبکه به مراتب قوی تر عمل می کنند. در یک سیستم شبکه شما می توانید پس از اجرا بسیاری از تجهیزات را به راحتی جابه جا یا تغییر دهید. در مقابل سیستم مداربسته انالوگ دارای انعطاف پذیری خیلی کمتری است و اجرای بسیاری از تغییرات در ان پس از اجرا غیر ممکن خواهد بود.
تعداد فریم: تعداد فریم تصویر چیزی است که معمولا در سیستم های دیجیتال به آن پرداخته می شود. از نظر تعداد فریم خروجی دوربین، تمامی دوربین های انالوگ دارای خروجی real-time هستند. در دوریبن های شبکه دوربین می تواند تعداد فریمی کمتر از ۲۵فریم داشته باشد. این نکته ای است که در زمان انتخاب دوربین مدار بسته باید به ان توجه کرد. معمولا در دوربین های با روزولشن بالا تعداد فریم دوربین کمتر خواهد بود.
کابل کشی و اجرا: اجرای و کابل کشی در این دو سیستم به طور کلی با هم در تفاوت خواهد بود. توجه داشته باشید که بسترهای انالوگ و شبکه هیچ گونه همخوانی با هم ندارند و در اجرا دارای تفاوت های زیادی هستند. به صورت کلی تکنولوژی اجرا در سیستم های شبکه به مراتب بالاتر است. در این سیستم ها شما میتوانید از طریق استفاده از فیبرنوری تمام محدودیت های طول کابل را حل کنید (فیبر نوری با استفاده از مبدل برای سیستم انالوگ نیز قابل استفاده است.)
قابلیت های نرم افزاری: سیستم شبکه به علت تکونولوژی بالاتر امکانات خارق العاده نرم افزاری برای شما ایجاد میکند. این امکانات به ویژه در کابردهای امنیتی کمک بسیار زیادی در را به اپراتورها میکند. در سیستم انالوگ قابلیت های نرم افزاری معمولا به مراتب پیش پا افتاده تر است.
کدام را انتخاب کنم؟

به صورت کلی سیستم مداربسته شبکه از بسیاری جهات بر سیستم انالوگ برتری دارد اما در مقابل اجرای آن برای شما هزینه برتر خواهد بود.
در صورتی که نیاز به یک نظارت عمومی و ساده در محل خود را دارید ما سیستم انالوگ را به شما توصیه می کنیم. اما اگر میخواهید برای سیستم خود بیشتر هزینه کنید و یک سیستم مداربسته حرفه ای داشته باشید حتما از سیستم مداربسته شبکه استفاده کنید.

نوشته شده توسط لیلا در 11:20 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

آسیب های ورزش آموزش کشتی

آسیب های ورزش آموزش کشتی:
ورزش کشتی یکی از ورزش هایی است که همواره به شکلی وجود داشته است و هر فردی با هر توان و قدرت بدنی که داشته باشد میتواند این ورزش را انجام دهد.
داشتن بدنی منعطف و همینطور قدرت بدنی بالا از عواملی است که فرد کشتی گیر باید آنها را داشته باشد تا بتواند این ورزش را به خوبی انجام دهد.
معمولا در مسابقات و رقابت ها کشتی گیران را بر اساس وزن دسته بندی می کنند اما در شرایطی خاص ممکن است از نظر میزان تجربه ،سن ، و جنسیت نیز به گروه ها و دسته های خاصی تقسیم شوند.در این صورت هر کشتی گیر با هم وزن ، هم سن ، و هم رده ی خود مبارزه خواهد کرد.این دسته بندی ها به این دلیل است که رقابتی عادلانه به وجود بیاید و ورزشکاران از شرایطی مساوی برخوردار باشند.که در این صورت هیچ کشتی گیری نسبت به حریف خویش برتری بدنی نخواهد داشت و آسیب های بدنی نیز به حداقل خواهند رسید.اما هر ورزشی ممکن آسیب هایی را با خود به همراه داشته باشد.در اینجا ما به این آسیب ها خواهیم پرداخت:

آموزش کشتی
معمولا در زمانی که کشتی گیر به زمین میخورد بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرد.و گردن ، سر ، شانه و زانو اغلب در معرض خطرهای جدی واقع می شوند.همچنین مسئله کشیدگی عضلات در این ورزش بسیار شایع است.در هنگام آموزش کشتی نیز باید به این نکته توجه شود که عضلات نباید کشیده شوند.باید در هنگام تمرین بسیار مراقب حرکات باشیم چون کشیدگی عضلات ممکن است در هر قسمتی از بدن پدیدار شود اما در میان همه آنها کشیدگی عضلات کشاله ران و همچنین کشیدگی در عضلات پشت ساق پا بیشتر ظهور می کنند.
خطر کشیدگی تاندون ها نیز ممکن است در هر ناحیه ای به وجود بیاید ولی این حالت در مچ های دست و پا بیشتر دیده میشود.همچنین باید مراقب پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن این نقاط بود.
در اثر اصابت بدن با تشک ممکن است برخی نقاط بدن دچار خونمردگی شود.این مورد از معمولترین آسیبهایی است که در کشتی به وجود می اید.مخصوصا در هنگام آموزش کشتی
در ورزش کشتی گاها پوست بدن دچار عفونت میشود.در مواقعی هم از کشتی گیری به کشتی گیر دیگر انتقال پیدا میکند.قارچ های پوستی ، تاول های چرکی ، تبخال و جوش ها از عمده ترین بیماری هایی هستند که انتقال پیدا میکنند.در صورت استحمام قبل از کشتی و بعد از کشتی می توان از انتقال این بیماری ها جلوگیری کرد.همچنین مرتبا از لباس های تمییز استفاده شود و پس از هر بار کشتی گرفتن تشک کشتی باید با محلول ضد عفونی تمییز گردد.این ها از مواردی هستند که از مبتلا شدن فرد به بیماری های پوستی جلوگیری میکنند اما در صورتی که فرد به یکی از این بیماری ها مبتلا شده باشد باید ابتدا معالجه شود و در زمان درمان نبایدبا سایرین تماس پوستی داشته باشد.
قبلا گفته شد که سر و گردن از مواردی هستند که در معرض خطر آسیب دیدگی هستند.ممکن است این آسیب ها به صورت جزئی و در حد خراش و خون مردگی باشد.در صورت برخورد سر با تشک به صورت یکباره و محکم ممکن است سردرد ،سرگیجه، و حالت تهوع را با خود به همراه داشته باشد.
ضربات شدید در این نواحی نیز ممکن است به شکستگی مهره منجر شود.و همچنین کشیدگی عضلات در ناحیه گردن نیز از مواردی است که بروز آن دور از ذهن نیست.
در نواحی پایین تنه و زانو سه آسیب از سایرین جدی ترند:

آموزش کشتی
آسیب عفونت های پوست ،بورسیت کشکک و کشیدگی رباط.
هنگامی که بورس جلوی کشکک دچار تورم یا التهاب شود بورسیت کشکک ایجاد میشود.و عمده ترین علت وجود آن نیز برخورد بیش از حد زانو به تشک کشتی می باشد.با کمک گرفتن از سرمای موضعی ، استفاده از زانو بند های مخصوص و استراحت کردن و داروهای ضد التهاب میتوان این مشکل را برطرف کرد.
رباطهای زانو نیز گاهی دچار آسیب دیدگی میشوند.این حالت زمانی اتفاق می افتد که پیچش و چرخش شدید و ناگهانی ساق پا به بیرون اتفاق بیفتد.در صورت آسیب رباط به طور جدی ورزشکار باید ناحیه فوق را عمل کند و میزان استراحت بعد از عمل بین ۶ تا ۹ ماه می باشد.اما در صورتی که آسیب جدی نباشد با استراحت ، بستن زانو بند ،بالا نگه داشتن زانو و مصرف دارو این مشکل به راحتی قابل حل است.
پارگی منیسک و سندروم ایلیوتیبیال باند هم آسیب هایی هستند که در صورت نا آگاهی و حرکات ناصحیح ممکن است کشتی گیر را تهدید کند.
آسیب مچ پا:
پارگی تاندون آشیل ،پیچ خوردگی مچ و تاندنیت آشیل از رایج ترین آسیب ها هستند
آسیب های شانه:
شکستگی ترقوه ،در رفتگی مفصل آکرومیوکلاویکولر ،در رفتگی شانه و تاندنیت روتاتو کاف رایج ترین آسیب های شانه هستند
آسیب های آرنج:
در رفتگی سر استخوان رادیوس و در رفتگی آرنج مخصوصا در زمانی که آموزش کشتی گیر زمین میخورد از رایج ترین آسیب های آرنج هستند.

نوشته شده توسط لیلا در 11:20 |  لینک ثابت   • نظر بدهید

جمعه بیست و سوم بهمن ۱۳۹۴

بستگی به تجهیزات نصب شده

نکاتی برای استفاده بهتر از کلاس هوشمند

هر کلاس هوشمند درس بستگی به تجهیزات نصب شده در آن ، نیاز به رعایت اصولی جهت استفاده بهتر همراه با کاربری صحیح از تجهیزات هوشمند سازی دارد.مثلا در یک کلاس هوشمند دارای ویدئو پروژکتور باید اصول صحیح استفاده از این دستگاه را بدانیم تا ضمن آسیب نرساندن به دستگاه بهترین کیفیت کاربری را نیز برای استفاده کنندگان فراهم کنیم.

کلاس هوشمند

طریقه استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور ، مهم ترین ابزار موجود در هر کلاس هوشمند

برخی از مهم ترین نکات استفاده صحیح از ویدئو پروژکتور به شرح ذیل می باشند:

-زمان ارائه مطالب با ویدئو پروژکتور حد الامکان فضای کلاس هوشمند را تاریک کنید.تاریک کردن کلاس درس ضمن نمایش تصاویر پروژکتور با کیفیت بسیار بسیار بالاتر سبب می شود تا بتوانید میزان نور نمایش لامپ پروژکتور را روی متوسط قرار دهید و بدین وسیله عمر دستگاه شما چند برابر شود و ضمن مصرف کمتر انرژی الکتریسیته ، گرمای کمتری نیز تولید کند.

-هنگام خاموش کردن ویدئو پروژکتور به هیچ وجه آن را از برق نکشید.با استفاده از کلید پاور روی خود پروژکتور یا ریموت کنترل دستگاه آن را خاموش کنید تا خود دستگاه بطور اتوماتیک فن ها را خاموش کند و لامپ دستگاه خنک شود.در غیر اینصورت عمر لامپ دستگاه کاهش می یابد.

-برای گرد گیری دستگاه به هیچ وجه با استفاده از باد با فشار قوی قسمت های مختلف دستگاه را تحت فشار مستقیم باد قرار ندهید.دلیل این امر نیز رسیدن خاک به لامپ و آینه های دستگاه می باشد که آسیب های بدتری به دستگاه وارد می کند.برای گرد گیری دستگاه آن را پیش یک سرویس کار ببرید و هرگز خودتان اقدام به دستکاری و سرویس دستگاه نکنید.

کلاس هوشمند

استفاده صحیح از برد هوشمند ابزار تعاملی کلاس هوشمند

برد هوشمند دیگر ابزار مورد استفاد در کلاس هوشمند می باشد.انواع برد ها و کیت های هوشمند در زمینه هوشمند سازی مدارس عرضه شده اند که به اراده برخی نکات کلی در مورد استفاده صحیح از ابزار های هوشمند ساز می پردازیم.

ویدئو پروژکتور

برای استفاده صحیح از برد هوشمند باید به نکات زیر دقت کنیم:

-برای برد های IR باید دقت کنیم که از ضربه زدن به فریم های دور برد پرهیز کنید.بر خلاف تصویر شما صفحه ی میانی برد های هوشمند IR کار لمسی بودن را انجام نمی دهد و ارسال نقاط لمس شده به سیستم توسط LED های تعبیه شده در فریم های اطراف برد انجام می گیرد.

-همواره سعی کنید سطوح IR در دور تا دور فریم تخته تمیز باشند تا دقت لمس بالایی داشته باشید.

-هنگام استفاده از برد هیچ وسیله دیگری از قبیل تخته پاک کن و … روی آن قرار نداشته باشد.زیر دقت دستگاه را به شدت پایین می آورد.

نکات ذکر شده از کلی ترین موارد در زمینه استفاده صحیح از کلاس هوشمند می باشند.لذا امید است با رعایت اصول استفاده صحیح از این تجهیزات ، بالاترین کیفیت استفاده را فراهم کرد.